آیا با دندان از دست رفته امکان استفاده از ارتودنسی نامرئی وجود دارد؟
فوریه 18, 2024
آیا قبل از دریافت بریس باید همه دندان های شیری کودک افتاده باشند؟
مارس 7, 2024

الاینرهای شفاف به سرعت در حال تبدیل شدن به جایگزین ارجح برای بریس های فلزی سنتی هستند و بسیاری از شرکت ها در حال بررسی ارائه الاینرهای شفاف برای بیماران با نام تجاری خود هستند. ساخت الاینر یک کار بزرگ است که به مراحل زیاد و کنترل کیفیت در کل فرآیند نیاز دارد. گرچه این فرایند پیچیده است، اما به طور خلاصه، الاینرهای شفاف با قالب گیری فیلم های پلاستیکی از طریق شکل دهی حرارتی روی قالب های پرینت سه بعدی سفارشی ساخته می شوند.

مراحل گام به گام تولسد الاینرهای شفاف

طراحی درمان دیجیتال

قبل از ساخت الاینرهای شفاف، یک طرح درمان توسط تکنسین های مجرب دندانپزشکی، دندانپزشکان و ارتودنتیست ها ایجاد می شود. طرح درمان نشان می دهد که دندان های بیمار بر اساس اعتبار بالینی توسط تیم پزشکی و پروتکل های حرکت دندان ها چگونه حرکت می کنند.

مراحل گام به گام تولسد الاینرهای شفاف

مراحل گام به گام تولسد الاینرهای شفاف

چاپ سه بعدی

طرح های درمانی ارائه شده به فایل های دیجیتال STL تبدیل می شوند که سپس به دستگاه های چاپ سه بعدی وارد می شوند، که پس از آن مدل های سه بعدی جامد را چاپ می کنند.

شکل دهی حرارتی

هنگامی که مدل های چاپ سه بعدی با استفاده از مراحل بالا تولید می شوند، مواد الاینر شفاف روی قالب شکل دهی حرارتی شکل می گیرند. مواد مورد استفاده برای الاینرهای شفاف عامل تعیین کننده ای در دوام و کارایی الاینرهای شفاف و همچنین تضمین راحتی الاینرهای شفاف هستند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  مشکلات دندانپزشکی که با بالا رفتن سن رخ می دهند

علامت گذاری لیزری

سپس پلاستیک شکل داده شده با حرارت، برای اهداف ردیابی و تضمین کیفیت، با لیزر علامت گذاری می شود.

پیرایش و پرداخت

هنگامی که پلاستیک شکل داده شده با حرارت با لیزر مشخص شد، به سمت اصلاح و پرداخت حرکت می کند. برش و پرداخت اتوماتیک الاینر شفاف بر اساس مشخصات خواسته شده انجام می شود؛ بسته به الزامات برای خطوط برش کنگره دار یا مستقیم. سپس الاینرهای شفاف صیقل داده می شوند تا صاف بودن سطح برای استفاده راحت تضمین شود. سپس الاینر برای برآورده کردن نیازها و مشخصات و برای اطمینان از صاف بودن سطح برای استفاده راحت، تراش داده می شود.

بررسی کیفیت

تاکنون مهم ترین مرحله در فرآیند تولید، و یکی از مراحلی که تولیدکنندگان را از رقبای خود متمایز می کند، بررسی کیفیت بوده است. یک بازرسی کامل برای اطمینان از اینکه الاینرهای شفاف فاقد نقص هستند انجام می شود.

بررسی کیفیت

بررسی کیفیت

بسته بندی و حمل و نقل

الاینرهای شفاف مرتب شده و در جعبه های سفارشی برای هر مشتری بسته بندی می شوند. الاینرهای شفاف در دو نوع بسته بندی قرار می گیرند. اولیه و ثانویه. بسته بندی اولیه شامل بسته الاینر شفاف داخلی است، در حالی که بسته بندی ثانویه شامل یک جعبه است که معمولاً حاوی چندین عنصر از کیت الاینر شفاف مارک دار مانند تری های الاینر شفاف، جویدنی ها (یا ابزارهای قرار دهنده الاینر داخل دهان) و یک ابزار برای بیرون آوردن الاینر شفاف است.

آیا می توان الاینرهای شفاف خود را ساخت؟

ساخت الاینرهای شفاف خودتان به عنوان یک برند، هرچند دشوار است، اما امکان پذر است. این امر مستلزم صدها هزار دلار سرمایه گذاری اولیه در تولید، یک فرآیند چالش برانگیز ثبت محصول در مراجع رسمی است که چند صد هزار دلار دیگر هزینه دارد، تلاش ها و سرمایه گذاری های کلان در ایجاد و پیاده سازی زیرساخت نرم افزاری سازگار، علاوه بر پیچیدگی مطابق با تمام الزامات ساخت قانونی برای تولید الاینر شفاف به عنوان یک ابزار سفارشی ارتودنتیک. علاوه بر این، زمان تنظیم برای عملیات، اگر نه بیشتر، چندین ماه طول می کشد. به همین دلایل، بسیاری از شرکت هایی که علاقه مند به توزیع الاینرهای شفاف هستند، به دنبال تولید کنندگان الاینر شفاف برچسب- سفید می گردند که محصولات آماده برای بازار را ارائه می دهند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  توربو بایت یا بایت بلاک در ارتودنسی چه کاربردی دارد؟

مرکز تولید پیشرفته ما مجهز به فناوری پیشرفته اختصاصی است و توسط کارشناسان ماهری که دقت و کیفیت را در هر مرحله از فرآیند تولید تضمین می کنند، اداره می شود. ما از تکنیک های پیشرفته برای ایجاد هم الاینرهای شفاف که کاملاً متناسب هستند و نتایج استثنایی ارائه می دهند، استفاده می کنیم.

تیم بالینی تحت رهبری ارتودنتیست ما اینجا هستند تا در هر مرحله از راه، پشتیبانی و راهنمایی های تخصصی را ارائه دهند. تیم با تجربه ما، طرح های درمانی مؤثری را برای موارد خفیف، متوسط ​​و پیچیده درصد ایجاد می کند.

آیا می توان الاینرهای شفاف خود را ساخت؟

آیا می توان الاینرهای شفاف خود را ساخت؟

سوالات متداول

الاینرهای شفاف چگونه چاپ می شوند؟

اسکن دیجیتالی از دندان های بیمار برای تولید یک سری از فایل های مجازی سه بعدی استفاده می شود که دندان های بیمار را حرکت می دهند و سپس به صورت پرینت سه بعدی برای تشکیل قالب ها استفاده می شوند. سپس با فرم دهی لایه های ترموپلاستیک بر روی این قالب ها، الاینرهای شفاف ایجاد می شوند. سپس الاینر شفاف صیقلی، تمیز، کیفیت آن بررسی، و بسته بندی می شود.

آیا می توان با چاپگر سه بعدی الاینر شفاف ساخت؟

چاپگرهای سه بعدی بخشی جدایی ناپذیر از فرآیند تولید الاینر شفاف هستند، با این حال خود الاینرهای شفاف چاپ سه بعدی نیستند. قالب های رزینی دندان های بیمار با استفاده از یک چاپگر سه بعدی ایجاد می شوند و پس از آن فیلم های پلی اورتان ترموپلاستیک روی قالب های رزین با حرارت شکل داده می شوند تا الاینرهای شفاف ایجاد شوند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  آشنایی با انواع درمان ارتودنسی

چه مدت طول می کشد تا الاینرهای شفاف ایجاد شوند؟

ایجاد الاینرهای شفاف فرآیندی سریع است، با این حال فرآیندهای طراحی درمان قبل از ساخت و همچنین عوامل حمل و نقل پس از ساخت وجود دارند که بر مدت زمان دریافت الاینرهای شفاف شما تأثیر می گذارد.

چگونه الاینرهای شفاف را راحت تر کنیم؟

توجه به این نکته ضروری است که مانند هر درمان ارتودنسی دیگری، استفاده از الاینرهای شفاف عوارض جانبی شایعی دارد مانند: درد دندان و فک، تحریک لب، لثه و زبان، تغییرات خفیف در گفتار و لب ها، بوی بد دهان یا دهان خشک. به منظور ایجاد الاینرهای شفاف و راحت برای بیمار، چندین چیز باید در طول فرآیند تولید در نظر گرفته شوند، مانند کیفیت مواد الاینر شفاف، خطوط شکل دهی (دالبر – مانند در مقابل مستقیم) و نیروی اولیه ای که وارد می شود.

نتیجه گیری

تولید الاینرهای شفاف شامل مجموعه ای از مراحل کاملاً مشخص است، از طراحی دیجیتال گرفته تا بررسی کیفیت و بسته بندی. در حالی که تولید الاینرهای شفاف خود چالش ها و سرمایه گذاری های قابل توجهی را به همراه دارد، اما استفاده از نرم افزار، پشتیبانی بالینی، تولید، و بسته بندی صحیح همگی موفقیت آمیز بودن نتایج درمان شما را تضمین خواهند کرد.

0/5 (0 نظر)
0/5 (0 نظر)
دکتر سولماز جلایر
دکتر سولماز جلایر
دکتر سولماز جلایر پس از طی دوره راهنمايي،دبیرستان و پیش دانشگاهی در مدارس استعدادهای درخشان (تيزهوشان) با کسب رتبه ممتاز در کنکور سراسری سال 1382 وارد مقطع دکترای دندانپزشکی شد و در سال 1388 با کسب مدرک دکترای عمومی دندانپزشکی از دانشگاه علوم پزشکی گیلان فارغ التحصیل گردید. در ادامه در سال 1391 با قبولی در آزمون دستیاری دندانپزشکی، دوره تخصصی را در گرایش " ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت " در دانشگاه علوم پزشكي قزوين آغاز نمود و پس از اتمام اين دوره 4 ساله، موفق به اخذ بورد تخصصي ارتودنتیکس گردید. ایشان از سال 1395 به عنوان استادیار و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل مشغول به فعاليت بوده و علاوه بر فعالیت های پژوهشی-آموزشی،در مطب شخصی خود در شهر اردبیل مشغول خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code