آیا همزمان با کشیدن دندان می توان بریس ها را دریافت کرد؟
فوریه 7, 2024
مراحل ساخت الاینرهای شفاف ارتودنسی
فوریه 29, 2024

وقتی چندین دندان از دست می دهید، اولین فکری که به ذهن شما خطور می کند ممکن است این باشد که مسیر کاشت ایمپلنت دندانی را طی کنید تا لبخند خود را مجدداً بدست آورید. در حالی که ایمپلنت های دندانی یک راه سریع برای جایگزینی دندان های از دست رفته هستند، آنها همچنین یک راه حل دائمی هستند. به این معنا که پس از ورود، نمی توان در طول درمان ارتودنسی آنها را مانند دندان های طبیعی حرکت داد.

بنابراین اگر به احیاء بایت و قدرت جویدن سالم خود علاقه مند هستید، درمان ارتودنسی می تواند بخشی از راه حل لبخند شما باشد! ما مفتخر هستیم که هم بریس ها و هم درمان ارتودنسی نامرئی را برای تمام سنین و پیچیدگی های موردی ارائه می دهیم. آری، حتی در مورد هیپودنشیا (افرادی که به صورت مادرزادی بدون دندان متولد می شوند) و سایر موارد از دست دادن متعدد دندان ها. به این معنا که شما می توانید گزینه مناسبی برای ارتودنسی نامرئی با دندان های مولر از دست رفته باشید!

در این مقاله توضیح داده ایم که ارتودنتیست های مجرب چگونه می توانند به بیمارانی کمک کنند که چندین دندان از دست رفته دارند تا به اهداف لبخند خود برسند.

درمان ارتودنسی

درمان ارتودنسی

چرا برای دندان های از دست رفته به ارتودنتیست نیاز دارم؟

اگر چندین دندان از دست رفته دارید، ممکن است به درمان ارتودنسی نیاز داشته باشید یا خیر. همه چیز به موقعیت دندان های شما و تراز بودن استخوان های فک شما بستگی دارد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  آشنایی با جراحی فک و ارتودنسی

اما اغلب در مواردی که چندین دندان از دست رفته اند، دندان های اطراف برای پر کردن فضاها شروع به حرکت می کنند. همانطور که دندان ها از تراز سالم خارج می شوند، این می تواند مشکلات ارتودنتیک جدیدی از جمله فشردگی و مال اکلوژن (ناهمترازی بایت) ایجاد کند.

در برخی موارد مانند از دست دادن دندان های عقب، شما حتی می توانید رویش خیلی زیاد (یا رویش بیش از حد) دندان های مولر را در یک سال اول از دست دادن دندان یا حتی سال های بعد تجربه کنید. اینجاست که دندان های مولر خیلی دور از محل خود درون استخوان آلوئولار (استخوانی که ریشه های دندان های شما را نگه می دارد) بیرون می آیند و شروع به نمایاندن ریشه های دندان می کنند. ممکن است زمانی این پدیده را مشاهده کنید که دندانی بلندتر از بقیه به نظر می رسد و احساس حساسیت خاصی می کند. ارتودنتیست شما با درمان کامل ارتودنسی، می تواند دندان های بیش از حد روییده را به داخل استخوان فک شما فرو برد (یا حرکت دهد).

 

از دست دادن دندان ها در هر مرحله از زندگی می تواند مشکلات ارتودنتیک را ایجاد کند. مطالعات مجله ارتودنسی بالینی نشان می دهند که “رشد جمجمه صورت در بزرگسالی متوقف نمی شود، بلکه حتی در سنین بعدی یک فرآیند مداوم است.” مشکلات ارتودنتیک می توانند کیفیت زندگی شما را تحت تأثیر قرار دهند، از جمله اعتماد به نفس، عزت نفس، جویدن و عملکرد بایت.

نیاز به ارتودنتیست

نیاز به ارتودنتیست

آیا بریس ها می توانند هیپودنشیا را برطرف کنند؟

این که آیا چندین دندان را به دلیل پوسیدگی دندان، بیماری پریودنتال یا تصادف از دست داده اید؛ تا زمانی که به مراقبت از سلامت دندانی خود متعهد هستید، ارتودنتیست ها خوشحال خواهند بود که بخشی از سفر ترمیم لبخند شما هستند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  اثرات دیابت بر ارتودنسی

به هیپودنشیا اشاره کردید؟ هیپودنشیا چیست؟ هیپودنشیا یک اختلال مادرزادی نادر است که در آن 1 تا 6 دندان هرگز رشد نمی کنند. تا 8 درصد از جمعیت با این عارضه به دنیا می آیند و اغلب برای درمان به تیمی از متخصصان مراقبت های بهداشتی- از جمله ارتودنتیست- نیاز دارند!

تعدادی از گزینه های موجود برای بیماران با چندین دندان از دست رفته بریس های مدرن ساخته شده از فلز یا سرامیک هستند. بنابراین می توانید یک درمان متالیک براق را آغاز کنید یا با براکت های همرنگ دندان ها، محتاطانه عمل کنید.

اما آیا می توان از الاینرهای شفاف ارتودنسی نامرئی با دندان های از دست رفته استفاده کرد؟

صرف نظر از علت از دست رفتن دندان های شما، سطح مهارت و تجربه ارتودنتیست ها این امکان را فراهم می سازد تا شما را با گزینه درمانی دلخواه خود درمان خود را انجام دهید. اگر چندین دندان از دست رفته دارید و به درمان ارتودنسی نیاز دارید، آنها می تواننند یک طرح درمان برای کمک به شما در دستیابی به اهداف شما ایجاد کنند. بنابراین آری، به این معنا است که حتی ارتودنسی نامرئی را می توان برای درمان مشکلات بایت ناشی از از دست دادن دندان های جلو یا عقب استفاده کرد.

الاینرهای شفاف ارتودنسی نامرئی

الاینرهای شفاف ارتودنسی نامرئی

در برخی موارد، برای حفظ فضای ایجاد شده توسط دندان یا دندان از دست رفته، ممکن است به یک فضا نگهدار نیاز داشته باشید. فضایی نگهدارها مانع جابجایی دندان ها و ایجاد ناهماهنگی شدیدتر می شوند. این درست است برای اینکه اگر دندان از دست رفته نیز نیاز به تعویض داشته باشد، برای ترمیم نیز می توان فضایی را نگه داشت. در نخستین مراجعه شما، ارتودنتیست هدف هر ابزار ارتودنسی مورد استفاده در ارتباط با بریس ها یا درمان ارتودنسی نامرئی را توضیح خواهد داد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  درمان پوسیدگی قبل از ارتودنسی

عوارض انجام ارتودنسی نامرئی با دندان از دست رفته

در برخی موارد، هنوز هم عوارضی وجود دارند که می توانند همراه با ارتودنسی نامرئی با دندان های از دست رفته وجود داشته باشند. اگر دندان در نتیجه بیماری لثه از بین رفته باشد، احتمالاً لثه و بافت استخوانی اطراف دندان سالم نخواهند بود. دندان ها برای بازسازی خود به زمان نیاز دارند تا حرکت نکنند و برای اینکه درمان ارتودنسی نامرئی موفقیت آمیز باشد، لثه ها و دندان ها باید تا حد امکان سالم باشند.

عوارض انجام ارتودنسی نامرئی

عوارض انجام ارتودنسی نامرئی

بعد از درمان ارتودنسی نامرئی

هنگامی که درمان ارتودنسی نامرئی شما موفقیت آمیز بود، این فرصتی را برای ترمیم دندان های شما فراهم می کند. گزینه های مختلفی برای انجام این کار وجود دارند که شامل بریج، پروتز، ایمپلنت دندان یا پروتز پارسیل می شوند. همچنین مهم است که پس از درمان ارتودنسی نامرئی به استفاده از نگهدارنده های خود ادامه دهید تا از حرکت دندان ها جلوگیری کنید و به آنها کمک کنید تا در موقعیت جدید خود ثابت شوند.

 

 

0/5 (0 نظر)
0/5 (0 نظر)
دکتر سولماز جلایر
دکتر سولماز جلایر
دکتر سولماز جلایر پس از طی دوره راهنمايي،دبیرستان و پیش دانشگاهی در مدارس استعدادهای درخشان (تيزهوشان) با کسب رتبه ممتاز در کنکور سراسری سال 1382 وارد مقطع دکترای دندانپزشکی شد و در سال 1388 با کسب مدرک دکترای عمومی دندانپزشکی از دانشگاه علوم پزشکی گیلان فارغ التحصیل گردید. در ادامه در سال 1391 با قبولی در آزمون دستیاری دندانپزشکی، دوره تخصصی را در گرایش " ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت " در دانشگاه علوم پزشكي قزوين آغاز نمود و پس از اتمام اين دوره 4 ساله، موفق به اخذ بورد تخصصي ارتودنتیکس گردید. ایشان از سال 1395 به عنوان استادیار و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل مشغول به فعاليت بوده و علاوه بر فعالیت های پژوهشی-آموزشی،در مطب شخصی خود در شهر اردبیل مشغول خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code