آنچه باید در مورد پر کردن دندان بدانید!
آوریل 27, 2022
پاور چین چیست و چه کاربردی در ارتودنسی دارد؟
ژوئن 19, 2022

در این نوشته می خوانید:

“من ریتینر خود را گم کرده ام” این عبارتی است که اغلب در موتور جستجوی Google تایپ می شود. اما، در گذشته هیچ کاربردی نداشته است، پس اکنون چه کار می کنید؟

خوشبختانه، شما چند گزینه دارید. می توانید برای سفارش یک ریتینر سفارشی جدید با ارتودنتیست خود تماس بگیرید، یا می توانید یک ریتینر آماده به صورت آنلاین سفارش دهید.

اما اگر ریتینر یا ریتینر یا نگهدارنده ارتودنسی خود را چند ماه یا حتی چند سال پیش گم کرده باشید چطور؟ در این مقاله، همه چیز را در مورد اینکه اگر ریتینر خود را گم کنید چه باید بکنید، یاد خواهید گرفت، از جمله:

  • اگر ریتینر یا نگهدارنده ارتودنسی خود را گم کنید چه کاری باید انجام دهید
  • چه اتفاقی می افتد وقتی ریتینر خود را گم می کنید
  • چه مدت طول می کشد تا دندان های شما شروع به جابجا شدن کنند
  • نکاتی برای گم نکردن ریتینر یا نگهدارنده ارتودنسی

ما امیدواریم که این اطلاعات به شما کمک کنند تا بفهمید چه کاری انجام دهید. اما این که آیا شما یک ریتینر سفارشی را بصورت آنلاین سفارش می دهید، یا یکی از آنها را از دندانپزشک خود دریافت می کنید، نکته مهم این است که هر چه سریع تر دوباره استفاده از ریتینر شخصی خود را آغاز کنید.

گم شدن ریتینر ارتودنسی

گم شدن ریتینر ارتودنسی

ریتینر ارتودنسی چیست؟

ریتینرها ابزارهایی هستند که پس از اتمام دوره فعال درمان ارتودنسی، برای حفظ دندان های در جای جدید روی آنها قرار داده می شوند. ارتودنتیست یک نگهدارنده متحرک یا ثابت روی دندان های شما قرار می دهد. نگهدارنده ثابت سیم نازکی است که به پشت (سمت زبانی) دندان های شما چسبانده می شود. این سیم شش دندان اول شما، دندان های نیش تا نیش شما را می پوشاند. هر دو نوع نگهدارنده های دائمی و نگهدارنده های متحرک، برای حفظ نتیجه درمانی که یک یا دو سال (یا سه) برای آن صرف کرده اید، از اهمیت حیاتی برخوردار هستند.

دندان هایی که به تازگی در جای صحیح قرار گرفته اند، می خواهند به جایی بازگردند که قبل از دریافت بریس ها بوده اند. این وضعیت عود نامیده می شود، و بدون نگهدارنده، تمام پیشرفت هایی که تاکنون مشاهده کرده اید، ظرف مدت کوتاهی از بین خواهند رفت.

ارتودنتیست احتمالاً از شما می خواهد که برای دو ماه اول پس از برداشتن بریس ها، نگهدارنده خود را استفاده کنید، سپس فقط شب ها از آن استفاده کنید.

استفاده از نگهدارنده طبق دستورالعمل مهم است. یکی از دلایل مهم این که بزرگسالان درصد زیادی از بیماران ارتودنسی فعلی را تشکیل می دهند این است که آنها اولین باری که بریس داشته اند، نگهدارنده را به طور صحیح استفاده نکرده اند (اغلب به این دلیل که قبلاً به اندازه اکنون، روی مرحله حفظ تأکید نشده است).

گم شدن ریتینر ارتودنسی

گم شدن ریتینر ارتودنسی

من ریتینر یا نگهدارنده ارتودنسی خود را گم کرده ام

پس، شما ریتینر خود را گم کرده اید. مسئله بزرگ چیست؟

در واقع، اگر مدت زمان خیلی طولانی را بدون ریتینر یا نگهدارنده ارتودنسی خود سپری کنید، این می تواند یک اتفاق بسیار بزرگ باشد. به این دلیل که وقتی نوبت به صاف نگه داشتن دندان ها می رسد، ریتینرها کار بسیار بزرگی انجام می دهند.

بسیاری از ما تصور می کنیم که وقتی بریس های خود را بیرون می آوریم، کار دیگری برای انجام دادن نداریم. با این حال، تا زمانی که بریس داشته باشید، دندان های شما به موقعیتی که در آن نگه داشته شده اند بسیار عادت کرده اند و تا زمانی که دندان دارید آنها بسیار مشتاق خواهند بود که به جای قبل خود برگردند. به این معنا که به محضی که بریس های خود را بردارید، اگر چیزی برای نگه داشتن دندان های شما در جای خود وجود نداشته باشد، آنها به آرامی حرکت می کنند تا به وضعیت ناهمراستای قبل خود بازگردند. به همین دلیل، تقریباً همه افراد بعد از بریس ها باید برای بقیه عمر خود از یک ریتینر یا نگهدارنده ارتودنسی استفاده کنند. خوشبختانه، ریتینر یا نگهدارنده های ارتودنسی معمولاً نیاز است فقط در طول شب استفاده شوند- گرچه در طول دو هفته نخست پس از خارج کردن بریس های ارتودنسی نیز ممکن است ارتودنتیست به شما توصیه کند که آنها را در طول روز نیز استفاده کنید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  چگونه به کودکان در عادت به براکت ارتودنسی کمک کنیم؟

با وجود اهمیت استفاده از ریتینر یا نگهدارنده ارتودنسی، یک مطالعه نشان داده است که میزان تعهد به استفاده هر شب از ریتینر یا نگهدارنده ارتودنسی پس از 24 ماه به 45% کاهش می یابد. و یک مطالعه دیگر نشان داد که سهولت گم شدن ریتینر یا نگهدارنده های ارتودنسی می تواند یکی از دلایل اصلی عدم تعهد بیمار به استفاده از ریتینر یا نگهدارنده ارتودنسی باشد.

چه اتفاقی می افتد اگر ریتینر یا نگهدارنده ارتودنسی خود را گم کنم؟

من ریتینر خود را گم کرده ام و دندان های من در حال جابجا شدن هستند: شما باید ریتینر یا نگهدارنده ارتودنسی خود را بپوشید تا دندان های خود را مستقیم نگه دارید.

بسته به اینکه چند سال پیش ریتینر یا نگهدارنده ارتودنسی خود را گم کرده اید، اتفاقاتی هستند که می توانند رخ دهند. یکی از مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم این است که دندان های شما واقعاً می توانند به موقعیت کج خود بازگردند.

آنها به صورت خود به خود به موقعیت اصلی که درمان از آنجا شروع شده است برنخواهند گشت، اما دندان ها پویا هستند و دائماً می خواهند حرکت کنند. آنها ممکن است رو به جلو منحرف شوند، ممکن است همپوشانی پیدا کنند، ممکن است قوس پیدا کنند.

علاوه بر این، لثه ها و دندان های شما درست پس از درمان طولانی مدت ارتودنسی انعطاف پذیر تر هستند. و از آنجا که براکت ها و سیم های بریس ها دیگر دندان های شما را در جای خود نگه نمی دارند، دندان های شما حرکت خواهند کرد. برای آنکه بدانید با گذشت زمان چه اتفاقی رخ می دهد:

  • هفته اول: دندان های شما شروع به جابجا شدن می کنند، اما ریتینر یا نگهدارنده ارتودنسی شما هنوز هم ممکن است متناسب باشد.
  • ماه اول: شما به تدریج شاهد جابجایی نسبی دندان ها خواهید بود.
  • سال اول: مشکلات مال اکلوژن قدیمی ممکن است بازگردند، و ممکن است شما دوباره به درمان ارتودنسی نیاز داشته باشید.

این جابجایی ها می توانند عواقب مختلفی در پی داشته باشند، از جمله مشکلات بایت، زخم در امتداد خط لثه، بیماری لثه و تحلیل استخوان.

ریتینر یا نگهدارنده ارتودنسی خود را گم کرده ام و دندان های من در حال جابجا شدن هستند

طی چند روز، چند هفته و حتی چند ماه نخست پس از عدم استفاده از ریتینر یا نگهدارنده ارتودنسی، ممکن است متوجه هیچ تفاوت قابل توجهی در دندان های خود نشوید. اما به این معنا نیست که هیچ تغییری ایجاد نشده است. این تغییرات به آرامی افزوده می شوند تا جایی که بعد از گذشت یک یا دو سال، احتمالاً ناگهان متوجه می شوید که دوباره دندان های کج دارید.

شما همچنین ممکن است بتوانید جابجا شدن دندان های خود را احساس کنید، و از آنجا که آنها واقعاً جابجا می شوند، ممکن است در امتداد خط لثه های خود با مشکلاتی روبرو شوید. ممکن است متوجه شوید که بایت شما همراستا نیست. مهم است که دندان های خود را در یک راستا حفظ کنید، نه تنها برای زیبایی بلکه برای سلامت دهان و سلامت عمومی خود. هر چه سریع تر استفاده از ریتینر یا نگهدارنده ارتودنسی را شروع کنید.

مشکل این است که، اگر دندان های شما بیش از حد جابجا شده باشند، ریتینر قدیمی شما (اگر آن را پیدا کردید) دیگر مناسب نخواهد بود، بنابراین باید یک ریتینر جدید دریافت کنید. و اگر دندان های شما تا جایی جابجا شده باشند که به طور قابل ملاحظه ای ناهمراستا شده باشند، ممکن است نیاز داشته باشید که دوباره تحت درمان ارتودنسی قرار بگیرید.

گم شدن ریتینر ارتودنسی

گم شدن ریتینر ارتودنسی

ریتینر خود را گم کرده ام و استطاعت خرید یک نمونه جدید را ندارم

ریتینرهای سنتی که از ارتودنتیست خود دریافت می کنید- نوعی که معمولاً پس از برداشتن بریس ها دریافت می کنید- تحت عنوان ریتینر هاولی شناخته می شوند. آنها دارای یک صفحه آکریلیک هستند که روی سقف دهان قرار می گیرند، و یک بند فلزی که به دور دندان های فک بالای شما قرار می گیرد. آنها می توانند تا 300 دلار برای ارتودنتیست هزینه داشته باشند. بعلاوه شما باید دوباره به ارتودنتیست خود مراجعه کنید و مجدداً از دندان های شما قالب گرفته شود تا بتوانند برای شما یک نمونه جدید سفارش دهند. این کار به مدت چندین مراجعه طول خواهد کشید.

خبر خوب این است که با اختراع خدمات ارتودنسی آنلاین، در صورت گم کردن ریتینر خود، روشی آسان تر و مقرون به صرفه تر برای سفارش یک ریتینر جدید وجود دارد.

تمام کاری که باید انجام دهید این است که یک کیت قالب گیری سفارش دهید، در منزل از دندان های خود قالب گیری کنید و سپس آنها را ارسال کنید تا پرسنل آموزش دیده حرفه ای لابراتوار ریتینر های سفارشی شما را بسازند. آنها سپس ریتینرهای شما را برای شما ارسال می کنند تا بتوانید آنها را استفاده کنید. ریتینر یا نگهدارنده های ارتودنسی قیمت های مختلفی دارند:

چه مدت می توانم بدون استفاده از ریتینر خود سپری کنم؟

اگر ریتینر یا نگهدارنده ارتودنسی خود را به مدت چند روز گم کنید، با مشکلات متعددی مواجه نخواهید شد. حتی ممکن است بتوانید به مدت یک یا دو هفته بدون ریتینر یا نگهدارنده ارتودنسی خود سپری کنید. با این حال، اگر بیشتر از آن شود، قرار دادن مجدد ریتینر روی دندان ها ممکن است درد داشته باشد. اگر این اتفاق رخ دهد، نباید آن را استفاده کنید. بلکه، باید یک نمونه جدید سفارش دهید. برای آشنایی بیشتر با آنچه که بدون وجود ریتینر برای مدت طولانی می تواند اتفاق بیفتد، به جدول زیر نگاهی بیندازید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  آیا ممکن است حتی با استفاده از ریتینرها دندان ها جابجا شوند؟
بازه زمانی جابجایی
یک هفته ·        جابجایی جزئی دندان ها

·        فواصل کوچک و چرخش جزئی دندان ها

·        ریتینر هنوز هم ممکن است اندازه باشد

یک ماه ·        جابجایی متوسط دندان ها

·        مشکلات بایت، مانند اوربایت یا آندربایت شروع به عود می کنند

·        ریتینر دیگر مناسب نخواهد بود

بیشتر از یک سال ·        دندان ها فشرده می شوند و ممکن است به سمت داخل منحرف شوند

·        مشکلات بایت می توانند جدی شوند

·        ممکن است دوباره بریس ها نیاز باشند

گم شدن ریتینر ارتودنسی

گم شدن ریتینر ارتودنسی

اگر ریتینر یا نگهدارنده ارتودنسی خود را گم کردید چه کاری باید انجام دهید؟

اگر نگهدارنده ارتودنسی خود را گم کنید، باید یک ریتینر جدید دریافت کنید. در حالت ایده آل به این معنا است که باید به ارتودنتیستی مراجعه کنید که درمان شما با بریس ها تحت نظارت وی بوده است. آنها برای ارزیابی صدمات و سفارش ریتینر جدید برای شما، دندان های شما را بررسی می کنند. با این حال، همه افراد زمان لازم برای مراجعه به ارتودنتیست را ندارند، یا شاید شما به یک شهر یا کشور دیگر نقل مکان کرده باشید. در این صورت، می توانید ریتینرهای سفارشی را به صورت آنلاین سفارش دهید.

اگر ریتینر اینویزیلاین خود را گم کردید چه کاری باید انجام دهید؟

اگر نگهدارنده اینویزیلاین خود را گم کردید، با دندانپزشک یا ارتودنتیستی که با او درمان با اینویزیلاین را انجام داده اید تماس بگیرید. آنها می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن در سفارش یک ریتینر یا نگهدارنده ارتودنسی جدید به شما کمک کنند. البته اگر نگهدارنده ارتودنسی خود را گم کرده اید، مجبور نیستید پس از درمان اینویزیلاین حتماً از یک ریتینر یا نگهدارنده اینویزیلاین استفاده کنید. شما می توانید از هر نوع ریتینر یا نگهدارنده ارتودنسی دیگری استفاده کنید، از جمله ریتینر اسیکس، که قطعاً بسیار ارزان تر از اینویزیلاین خواهد بود.

متداول ترین راه های گم شدن ریتینر و نکاتی برای گم نکردن آن

بیایید با آن روبرو شویم- نگهدارنده های ارتودنسی قطعات پلاستیکی کوچک و شفافی هستند- تأکید روی شفافیت آنها است. به این معنا که برای برخی افراد کم حواس تر، گم کردن آنها بسیار آسان تر است. اگر یک فرزند نوجوان دارید، از قبل می دانید که بعضی اوقات برخی چیزهای خود را گم می کند. بین مدرسه، تکالیف، ورزش ها و فعالیت، و ماجراهای با دوستان، فرصت های زیادی برای گم شدن نگهدارنده ها وجود دارد. بنابراین در اینجا برخی نکات وجود دارند که می توانید از آنها استفاده کنید تا مطمئن شوید که ریتینر ارتودنسی خود را دوباره گم نمی کنید.

گم شدن حین صرف ناهار

چه در محل کار، چه در مدرسه و چه در منزل، به راحتی می توان گرفتار عجله برای خوردن ناهار شد. اگر از ریتینرهای متحرک استفاده می کنید، بدیهی است که شما باید ریتینر خود را برای غذا خوردن بیرون بیاورید، و بسیاری از افراد هنگام انجام این کار، نگهدارنده ارتودنسی خود را در دستمال کاغذی می پیچند. متأسفانه، یک ریتینر که در دستمال پیچانده شده است بسیار شبیه به زباله است، چیزی که بسیار اتفاق می افتد. برای اجتناب از دور انداختن اشتباهی ریتینر ارتودنسی خود در زباله های بعد از ناهار، این عادت را بوجود بیاورید که به محض بیرون آوردن آن از داخل دهان و قرار دادن آن داخل محفظه مخصوص، آن را داخل کیف یا جیب خود قرار دهید.

استفاده از آن در تعطیلات

چرا هر بار که به سفر می روید، به نظر می رسد که چیزی جا گذاشته اید؟ اگر شما یا فرزند نوجوان شما یک نگهدارنده دارید، به نظر می رسد که سفر یک زمان معمول برای گم شدن ابزار شما باشد. ممکن است لازم باشد یک یادآور روی تلفن خود تنظیم کنید یا یک یادداشت بنویسید تا به طور خاص به یاد داشته باشید که نگهدارنده خود را در چمدان خود قرار دهید، و یادداشتی را در مورد جایی که آن را می گذارید بنویسید.

آنها را در دسترس حیوانات خانگی قرار ندهید.

برای سگ شما، یک نگهدارنده ارتودنسی به اسباب بازی جویدنی مورد علاقه او شباهت زیادی دارد، و برای یک گربه، ممکن است مانند یک موش بد شکل به نظر برسد. علاوه بر این، آنها بیشتر می توانند هدف سگ ها باشند، زیرا سگ شما شما را دوست دارد و ریتینر بوی شما را می دهد. و هیچ چیز وجود ندارد که به اندازه ابزاری که داخل دهان شما بوده است، مجموعه ای کامل از مولکول های رایحه شما را داشته باشد. بنابراین این بسیار معمول است که وقتی یک نگهدارنده خارج محفظه خود باقی می ماند و در دسترس است، توسط سگ مورد علاقه شما بلعیده شود.

در هر صورت، آن را از دسترس حیوانات خانگی خود دور نگه دارید. به این معنا که مراقب روی پیشخوان نیز باشید، زیرا اگر ریتینر شما روی پیشخوان قرار داشته باشد، گربه شما به راحتی می تواند روی آن بپرد و ریتینر را پایین بیاورد. هنگامی که حیوان خانگی شما ریتینر شما را بدست می آورد، می توانند به راحتی به آن آسیب برساند، و در صورت آسیب دیدگی نباید دوباره از آن استفاده کنید. بنابراین ممکن است مانند گم شدن باشد.

در صورت عدم استفاده از نگهدارنده، شما می توانید با اطمینان از اینکه همیشه آن را در محفظه آن قرار می دهید، آن را در جایی دور از دسترس حیوان خانگی خود قرار دهید.

یک خواهر یا برادر کوچک می تواند آن را از بین می برد.

اگر بچه کوچکی دارید که دور و اطراف منزل می دود، نگهدارنده می تواند یک اسباب بازی جذاب برای بازی کردن یا شکستن باشد. در صورت عدم استفاده از نگهدارنده، همیشه باید آن را از دسترس کودکان کوچکتر دور نگه دارید و محفظه ای برای نگهداری از آن انتخاب کنید که باز کردن آن سخت تر باشد.

افتادن از جیب

هنگامی که فرزند شما نگهدارنده خود را داخل جیب خود قرار می دهد، احتمال افتادن آن زیاد است- به خصوص اگر فرزند شما فعال باشد و نگهدارنده او داخل محفظه مخصوص نیست. نگهدارنده ها به تنهایی بسیار سبک هستند و به راحتی از جیب های بدون دکمه بیرون می افتند. به هر حال، از قرار دادن نگهدارنده ها در جیب خودداری کنید تا قرار گرفتن آنها در معرض میکروب ها را به حداقل برسانید و خطر شکستن یا بد شکل شدن آنها را به حداقل برسانید. اگر هنوز آن را خریداری نکرده اید، نگهدارنده ها همیشه باید در محفظه مخصوص خود باشند.

افتادن از کوله پشتی

سریع ترین مکان برای نگه داشتن ریتینر یک محفظه نگهدارنده داخل جیب کوچک کوله پشتی مدرسه است. اطمینان حاصل کنید که فرزند شما برای حفظ امنیت آن، یکی از جیب های داخلی کوله مدرسه خود را به آن اختصاص داده است که زیپ آن خراب نیست و چند ثانیه اضافی برای گذاشتن ریتینر خود می گذارد، و آن را جایی قرار می دهد که آن را فراموش نکند.

آنها را در محفظه مخصوص خود نگهداری کنید.

احتمالاً نگهدارنده ارتودنسی خود را به همراه یک محفظه نگهداری دریافت می کنید. نه تنها محفظه ریتینر یک هدف بهداشتی دارد ، بلکه باعث می شود نگهداری از ریتینر ارتودنسی شما نیز آسان تر شود. اگر حق انتخاب رنگ دارید، به جای انتخاب رنگ های خنثی، می توانید بخواهید یک محفظه با رنگ روشن به شما بدهند تا هنگام جستجو برای یافتن آن، حتی زیر کوسن های مبل نیز آن را راحت تر پیدا کنید.

این محفظه ها برای محافظ های دندان ساخته شده اند، اما آنها برای ریتینرها نیز مناسب خواهند بود، و نه تنها در رنگ های جذاب ساخته می شوند، بلکه برای افزایش امنیت گم نشدن آنها نیز، روی آنها چفت هایی تعبیه شده است که بتوانید آن را به دسته کیف یا هر وسیله دیگری وصل کنید تا گم نشود. اگر ریتینر شما بدون محفظه تحئیل داده شد، می توانید یکی از طرح های مختلف رنگارنگ موجود در فروشگاه های آنلاین یا حضوری را خریداری کنید که بسیار بادوام هستند و برخی از آنها دارای سوراخ های تهویه پنهان هستند و دارای برچسب هستند!

نتیجه گیری

اگر خیلی مرتب و منظم نباشید، به احتمال زیاد نگهدارنده ارتودنسی خود را مدتی یا برای همیشه گم خواهید کرد. اگر ریتینر یا نگهدارنده ارتودنسی خود را گم کرده اید، نگران نباشید، این اتفاق حتی برای منظم ترین افراد نیز رخ می دهد. با این حال، بسیار مهم است که هر چه سریع تر یک ریتینر یا نگهدارنده جایگزین دریافت کنید. هر چه مدت زمان طولانی تری را بدون استفاده از ریتینر خود سپری کنید، احتمال اینکه دندان های شما دوباره کج شوند بیشتر خواهد شد، و حتی ممکن است به تکرار درمان ارتودنسی نیاز داشته باشید. اگر ریتینر خود را گم کردید، با ارتودنتیست خود تماس بگیرید تا بتوانید برای دریافت یک ریتینر جدید یک نوبت ویزیت بگیرید، یا ریتینر سفارشی خود را از یک شرکت قابل اعتماد به صورت آنلاین سفارش دهید.

گم شدن ریتینر ارتودنسی

گم شدن ریتینر ارتودنسی

پرسش های متداول در مورد گم شدن نگهدارنده ارتودنسی

من ریتینر خود را گم کرده ام. دندان های من چقدر سریع حرکت می کنند؟

از نظر فنی، دندان های شما به محض برداشتن ریتینر می توانند شروع به حرکت کردن کنند. اما اگر فقط چند روز یا یک هفته ریتینر یا نگهدارنده ارتودنسی خود را گم کنید، به احتمال زیاد هنوز هم تناسب خواهد داشت. بعد از گذشت چند هفته، متوجه جابجایی های مهم بیشتری خواهید شد و پس از چند ماه، ممکن است در مورد نیاز به انجام مجدد برخی از معالجات ارتودنسی خود فکر کنید.

اگر ریتینر ارتودنسی خود را در طول قرنطینه گم کردید چه باید بکنید؟

اگر نگهدارنده ارتودنسی خود را در طول قرنطینه خود گم کنید، می توانید با ارتودنتیست خود تماس بگیرید تا از او مشاوره بخواهید. بعلاوه می توانید ریتینر خود را به صورت آنلاین سفارش دهید.

من نگهدارنده ارتودنسی خود را گم کرده ام. به جای آن از چه چیزی می توانم استفاده کنم؟

سعی نکنید از چیزی به عنوان ریتینر استفاده کنید که برای این منظور طراحی نشده است. شما فقط باید از یک ریتینر ارتودنسی استفاده کنید که به صورت سفارشی مخصوص شما ساخته شده است تا متناسب با دندان های شما باشد. استفاده از هر چیز دیگری غیر از آن، احتمالاً باعث بروز آسیب خواهد شد.

0/5 (0 نظر)
0/5 (0 نظر)
دکتر سولماز جلایر
دکتر سولماز جلایر
دکتر سولماز جلایر پس از طی دوره راهنمايي،دبیرستان و پیش دانشگاهی در مدارس استعدادهای درخشان (تيزهوشان) با کسب رتبه ممتاز در کنکور سراسری سال 1382 وارد مقطع دکترای دندانپزشکی شد و در سال 1388 با کسب مدرک دکترای عمومی دندانپزشکی از دانشگاه علوم پزشکی گیلان فارغ التحصیل گردید. در ادامه در سال 1391 با قبولی در آزمون دستیاری دندانپزشکی، دوره تخصصی را در گرایش " ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت " در دانشگاه علوم پزشكي قزوين آغاز نمود و پس از اتمام اين دوره 4 ساله، موفق به اخذ بورد تخصصي ارتودنتیکس گردید. ایشان از سال 1395 به عنوان استادیار و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل مشغول به فعاليت بوده و علاوه بر فعالیت های پژوهشی-آموزشی،در مطب شخصی خود در شهر اردبیل مشغول خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code