جویدن ناخن چگونه باعث کج شدن دندان ها می شود؟
می 20, 2023
با انجام این کارها مدت درمان ارتودنسی را کوتاه تر کنید!
می 30, 2023

اگر دندانپزشک به شما توصیه کرده است که برای درمان دندان قروچه خود از محافظ دندان شبانه استفاده کنید (که همچنین تحت عنوان براکسیسم شناخته می شود)، ممکن است در مورد اینکه چه زمانی می توانید احساس بهتری داشته باشید پرسش هایی داشته باشید. بنابراین، چه مدت طول می کشد تا محافظ دندان شبانه عمل کند؟ همه افراد با یکدیگر تفاوت دارند و جدول زمانی به شدت علائم، سلامت عمومی شما، نوع محافظ دندان شبانه ای که استفاده می کنید و تعداد دفعات استفاده از آن بستگی خواهد داشت. گرچه جدول زمانی اتفاقاتی که ممکن است برای شما رخ دهند منحصر به فرد است، اما این راهنما به شما کمک می کند تا درک کنید که در طول هر قسمت از درمان خود چه انتظاری باید داشته باشید.

در طول درمان با محافظ دندان شبانه چه انتظاری می توان داشت؟

در زیر جدول زمانی کلی از احساس شما در طول مدتی که به استفاده از محافظ دندان شبانه عادت می کنید آمده است:

• 1 تا 5 روز نخست: این دوره زمانی سخت ترین بخش عادت کردن به محافظ دندان جدید است. محافظ دندان شما ممکن است در این روزهای اولیه، باعث ایجاد احساس ناراحتی شود. ممکن است کمی درد و ناراحتی در دندان های خود احساس کنید و در طول شب از خواب بیدار شوید. بایت شما ممکن است بعد از استفاده از محافظ دندان شبانه عجیب به نظر برسد. در این زمان، در برخی از افراد شروع کاهش علائم آغاز می شود. اگر درد یا فشار قابل توجهی را روی دندان های خود احساس می کنید، باید به تنظیم محافظ دندان خود فکر کنید، زیرا ممکن است به درستی روی دندان های شما قرار نگیرد.
  • 1 تا 2 هفته نخست: به طور کلی، شما می توانید انتظار داشته باشید که در این مرحله، با نایت گارد خود احساس راحت تری داشته باشید. معمولاً احساس ناراحتی کمتری خواهید داشت، اما هنوز هم همچنان ممکن است شب از خواب بیدار شوید. در اکثر افراد، در این مرحله برخی از علائم کاهش می یابند.
  • 1 تا 3 ماه نخست: به طور کلی، محافظ دندان شبانه شما در این مدت احساس راحتی بیشتری ایجاد می کند. شما قادر خواهید بود در طول شب بخوابید و اکثر افراد در این دوره مدیریت موفق علائم خود را تجربه می کنند.
  • بعد از 3 ماه: در اکثر افراد، در این مرحله، تسکین علائم ادامه می یابند و محافظ دندان معمولاً احساس راحتی بیشتری ایجاد می کند و تقریباً غیر قابل توجه است. برخی از افراد تسکین کامل درد ناشی از دندان قروچه را تجربه می کنند.
محافظ دندان یا نایت گارد

محافظ های دندان شبانه مختلف چگونه روی جدول زمانی درمان تأثیر می گذارند؟

در موارد دندان قروچه شدید، محافظ های سخت اغلب برای محافظت از مینای دندان ها ضروری هستند. با این حال، به نظر می رسد عادت کردن به استفاده از محافظ دندان شبانه سخت بیشتر طول می کشد. به طور کلی، یک محافظ دندان شبانه نرم، زمان استراحت کوتاه تری ارائه می دهد و مطالعات نشان می دهند که محافظ های نرم ممکن است پس از چهار ماه استفاده، تسکین مطلوبی را ایجاد کنند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  آیا ممکن است حتی با استفاده از ریتینرها دندان ها جابجا شوند؟

به طور کلی، نایت گاردهای بدون نسخه به دوره تنظیم طولانی تری نیاز دارند. با یک محافظ دندان سفارشی، می توانید انتظار یک تناسب راحت در مدت زمان بسیار کوتاه تری داشته باشید.

چگونه متوجه شویم که نایت گارد عمل می کند؟

چقدر طول می کشد تا محافظ دندان شبانه عمل کند؟ به طور کلی، شما با نظارت بر علائم خود می توانید متوجه شوید که محافظ دندان شبانه شما کار می کند یا خیر. اگر فشردن دندان ها، درد در عضلات فک، حساسیت دندان ها و علائم دیگر را کمتر تجربه می کنید، احتمالاً نایت گارد شما گزینه خوبی برای شما است. ممکن است بخواهید یک دفترچه خاطرات داشته باشید تا بتوانید علائم خود را دنبال کنید. دندانپزشک شما همچنین سلامت دهان و دندان های شما را کنترل می کند و درد TMJ، حساسیت دندانی، ترک ها و لب پر شدگی های دندانی شما را بررسی می کند تا طرح درمانی شما را هدایت کند.

در طول درمان به صورت دوره ای به دندانپزشک خود مراجعه کنید. اگر بعد از دو تا سه هفته احساس آرامش نداشتید، به دندانپزشک خود اطلاع دهید. در این شرایط، ممکن است لازم باشد یک نایت گارد متفاوت را امتحان کنید. این امکان وجود دارد که شما به ارزیابی بیشتر یا نوع دیگری از درمان نیاز داشته باشید.

چگونه می توانم نتیجه درمان را بهبود داد؟

برای بهینه سازی نتیجه درمان، همیشه توصیه های دندانپزشک خود را برای استفاده از محافظ دندان شبانه دنبال کنید. اطمینان حاصل کنید که مدت زمان لازمی که دندانپزشک شما توصیه می کند از محافظ دندان شبانه استفاده می کنید. علاوه بر این، از تمام درمان های دیگری که دندانپزشک شما توصیه می کند، از جمله استفاده از دستگاه بیوفیدبک دندان قروچه و داروها استفاده کنید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  بهداشت دهان و دندان در بیمارانی که ابزار ارتودنسی استفاده می کنند.

از آنجا که دندان قروچه با استرس شدیدتر می شود، ممکن است متوجه شوید که استفاده از روش های کاهش استرس در برنامه روزانه، بویژه قبل از خواب، مفید هستند. ممکن است بخواهید تمرین های تنفسی، تکنیک های تجسم، و آرام سازی پیشرونده عضلانی را امتحان کنید تا در حین آماده شدن برای خواب، فشار دادن دندان ها را کاهش دهید و بدن و ذهن خود را آرام کنید.

برای اینکه تا حد امکان از محافظ دندان شب خود استفاده کنید، مطمئن شوید که آن را به گونه ای قرار می دهید که محکم جای بگیرد. سعی کنید آن را حدود 10 دقیقه قبل از خواب داخل دهان خود قرار دهید. شما باید بتوانید دهان خود را باز و بسته کنید بدون اینکه باعث حرکت نایت گارد شوید.

محافظ دندان شبانه شما در چند روز اول احساس تنگی ایجاد می کند و این کاملاً طبیعی است. اگر بعد از چند روز احساس سفت شدن بیش از حد کردید، با دندانپزشک خود مشورت کنید تا ببینید که آیا می تواند نایت گارد شما را تنظیم کند یا خیر. اگر دندانپزشک شما می گوید که همه چیز خوب به نظر می رسد، ممکن است لازم باشد چند هفته به خودتان فرصت دهید تا کاملاً به محافظ دندان شبانه خود عادت کنید.

محافظ دندان یا نایت گارد

پرسش های متداول

چه زمانی باید در مورد نایت گارد خود با دندانپزشک تماس بگیرید؟

اگر پس از چند روز استفاده نایت گارد، درد فک، لثه یا درد دندان را تجربه کردید، برای معاینه و بررسی علت آن با دندانپزشک خود تماس بگیرید. ممکن است لازم باشد که از نوع دیگری از محافظ های دندان شبانه یا محافظی که دارید را به شکلی متفاوت استفاده کنید. در صورت مشاهده هر گونه علائم جدید بعد از استفاده از نایت گارد، همیشه به دندانپزشک خود اطلاع دهید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  کاربرد محافظ دندان های مختلف

آیا محافظ دندان شبانه تنها چیزی است که برای درمان به آن نیاز دارم؟

گرچه نایت گاردها از دندان ها در برابر ساییدن و فشردنشان روی یکدیگر محافظت می کنند، اما علت اصلی دندان قروچه را درمان نمی کنند. ممکن است استفاده از محافظ دندان جدید خود همراه با سایر درمان های دندان قروچه را در نظر بگیرید. بسته به موقعیت شما، دندانپزشک شما ممکن است استفاده از داروها، بیوفیدبک یا روان درمانی را پیشنهاد دهد.

چه مدت باید نایت گارد خود را استفاده کنم؟

این به شدت و فراوانی علائم شما بستگی خواهد داشت. برخی از افراد سال ها از محافظ دندان شبانه استفاده می کنند و برخی دیگر فقط برای چند ماه به آن نیاز دارند.

اگر درد فک دارید، دندان های خود را به یکدیگر فشار می دهید یا علائم شدیدی دارید که هر شب شما را تحت تأثیر قرار می دهند، ممکن است لازم باشد برای مدت طولانی تری از نایت گارد دندانی استفاده کنید. برای علائم خفیف یا متناوب، ممکن است فقط نیاز باشد برای یک مدت کوتاه از محافظ دندان شبانه استفاده کنید. با دندانپزشک خود مشورت کنید تا در مورد اینکه چند وقت یکبار و چه مدت باید محافظ دندان شبانه خود را استفاده کنید، شما را راهنمایی کند.

محافظ دندان شبانه خود را در طرح درمان کلی خود ادغام کنید.

محافظ های دندان شبانه تنها بخشی از طرح درمان شما برای دندان قروچه هستند، بنابراین اطمینان حاصل کنید که در مورد تغییر علائم، مرتباً با دندانپزشک در مورد تنظیم برنامه مراقبتی خود مشورت می کنید. دندانپزشک شما می تواند به شما کمک کند تا بفهمید که چه مدت طول می کشد تا یک محافظ دندان شبانه عمل کند و چه زمانی می توان بدون هیچ خظری استفاده از محافظ دندان شبانه را متوقف کرد، و همچنین در مورد زمان نیاز به تعویض محافظ دندان شبانه به شما توصیه هایی ارائه خواهد کرد.

اگر دندانپزشک شما به شما پیشنهاد کرده است که از محافظ دندان شبانه استفاده کنید، ممکن است بخواهید از او بخواهید محافظ دندان را برای شما بسازد. دندانپزشک ها محافظ های دندان شبانه سفارشی را در یک لابراتوار دندانپزشکی حرفه ای با مواد با کیفیت عالی می سازند بنابراین کاملاً قابل اعتماد خواهند بود.