چه مدت طول می کشد تا محافظ دندان عمل کند؟
می 23, 2023
آیا اینویزیلاین می تواند باعث سر درد شود؟
ژوئن 12, 2023

اصلاح ناهماهنگی های دندانی و فک ها می تواند به بهبود ظاهر لبخند و سلامت عمومی دهان شما کمک کند. با این حال، این به یک تعهد زمانی بسیار بزرگ نیاز دارد، اغلب حداقل دو سال!

وقتی بریس دارید، دستیابی به نتایج نهایی هیجان انگیز است. از قرار ملاقات ها گرفته تا مراقبت و نگهداری، تا انبوهی از رابربندها که همیشه باید باشند ممکن است آزار دهنده باشند، اما فکر لبخند زیبای آینده شما را امیدوار نگه خواهد داشت!

حرکت دادن دندان ها به زمان نیاز دارد. دستیابی به یک بایت سالم و جذاب می تواند به چندین ماه یا سال ها درمان نیاز داشته باشد. به همین دلیل است که اکثر متخصصین ارتودنسی سعی می کنند تا تخمین دقیق و واقع بینانه ای از نظر طول درمان به شما ارائه دهند. آنها برای تکمیل درمان شما در سریع ترین زمان ممکن بدون آسیب رساندن به دندان ها، ریشه های دندان ها، استخوان ها یا لثه ها کار خواهند کرد.

با این حال، اگر به شما بگوییم چند کار وجود دارند که می توانید انجام دهید تا درمان خود را در سریع ترین زمان ممکن ادامه دهید. با استفاده از نکات زیر می توانید از اشتباهاتی که می توانند نتیجه نهایی را به تأخیر بیندازند اجتناب کنید و به بیان راه هایی برای سرعت بخشیدن به زمان نیاز به بریس ها خواهیم پرداخت.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  درمان عدم تقارن صورت با ارتودنسی

بهداشت دهان و دندان های خود را حفظ کنید.

تمیز نگه داشتن دندان ها در حین استفاده از بریس ها، اولویت اصلی است. بیماری لثه، التهاب لثه و حفره ها می توانند تجربه ارتودنسی شما را کند یا به پایان برسانند. اغلب لازم است بریس های بیمارانی که از بیماری های کنترل نشده دندان رنج می برند برداشته شوند. مهم است که به صورت روزانه مسواک بزنید و نخ دندان بکشید، بخصوص بعد از غذا. گرچه ما مرتباً شما را برای ویزیت در مطب خود می بینیم، اما ضروری است که هر شش ماه یکبار برای تمیز کردن و معاینه منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید. این ویزیت های دندانپزشکی برای از بین بردن رسوب روی دندان ها و نظارت روی لثه ها یا درمان های ترمیمی که ممکن است نیاز باشند، ضروری هستند.

راه های کاهش مدت زمان درمان ارتودنسی

راه های کاهش مدت زمان درمان ارتودنسی

پیروی از دستورالعمل های ارتودنتیست

ساده به نظر می رسد، درست است؟ یکی از بهترین راه ها برای مدیریت زمان درمان، پیروی از دستورالعمل های ارتودنتیست است. اگر بریس دارید، باید در زمان برنامه ریزی شده برای تنظیمات به مطب مراجعه کنید تا ارتودنتیست بتواند پیشرفت شما را زیر نظر داشته باشد و مطمئن شود که آنطور که باید، به جلو حرکت می کنید. برای الاینرهای شفاف و برخی نگهدارنده ها، درمان می تواند حدود یک سال تا 18 ماه طول بکشد. برای بریس های فلزی، ممکن است به طور متوسط ​​به حدود دو سال نیاز داشته باشید. علت این است که استخوان فک باید در موقعیت های جدید اطراف دندان ها اصلاح شود. این یک فرآیند زمان بر است. با این حال، فناوری های ویژه ای وجود دارند که می توانند کمک کنند!

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  ارتودنسی چگونه می تواند به تنفس دهانی کمک کند؟

در حالی که در حال درمان ارتودنسی هستید، ارتودنتیست ممکن است به شما دستور دهند که از ابزارهایی مانند هدگیر، وسیع کننده کام، یا الاستیک ها استفاده کنید. استفاده از این ابزارهای اضافی اغلب برای حرکات خاص در طرح درمان شما بسیار مهم است. اگر استفاده از آنها را دنبال نکنید، به احتمال زیاد به طول مدتی که بریس ها برای درمان ارائه شده اند، خواهید افزود.

اگر از یک سیستم نگهدارنده یا الاینر متحرک استفاده می کنید، باید طبق دستور ارتودنتیست آنها را استفاده کنید و مطمئن شوید که آنها را برای 20 تا 22 ساعت توصیه شده در روز استفاده می کنید. هرچه الاینرها بیشتر استفاده شوند، نتایج را سریع تر خواهید دید!

از چیزهایی که می توانند باعث آسیب شوند اجتناب کنید.

هنگام استفاده از براکت های فلزی یا سرامیکی، غذاها و نوشیدنی های خاصی وجود دارند که باید از آنها اجتناب کنید. خودداری از خوردن خوراکی هایی مانند آبنبات های چسبناک، آدامس شیرین و ذرت بو داده ضروری است. خوراک های سفت مانند سیب و هویج را باید به تکه های کوچکتر برش داد و آنها را با دندان های عقب خورد. همه این خوراکی ها می توانند باعث آسیب به بریس های شما شوند و در نتیجه ترمیم هایی انجام شوند که می تواند طول درمان شما با بریس ها را افزایش دهند.

همچنین مهم است که از عادات عصبی مانند جویدن یخ و سر خودکار یا جویدن ناخن ها در حین درمان اجتناب کنید تا آسیب براکت ها کاهش یابد. براکت ها و سیم های شکسته می توانند حرکت دندان ها را متوقف کنند. در صورتی که بریس های شما شکستند یا آسیب دیدند، فوراً برای تعمیر با مطب ارتودنتیست تماس بگیرید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  چرا لثه های من با بریس ها متورم می شوند؟

در مورد ارتودنسی سریع از ارتودنتیست خود سؤال کنید.

برخی ابزارهای ابداع شده روشی ایمن و مؤثر برای کوتاه کردن زمان نیاز به بریس ها تا 50% هستند. آنها دستگاه های کوچکی هستند که با ایجاد لرزش های کوچک، روند متابولیسم حرکت دندان های شما در حین درمان را تسریع می کنند. برای بهره مند شدن از مزایای دستگاه باید 20 دقیقه در روز استفاده شود. یک امتیاز اضافی این دستگاه این است که می تواند ناراحتی شما در طول مدت استفاده از بریس ها را کاهش دهد.

0/5 (0 نظر)
0/5 (0 نظر)
دکتر سولماز جلایر
دکتر سولماز جلایر
دکتر سولماز جلایر پس از طی دوره راهنمايي،دبیرستان و پیش دانشگاهی در مدارس استعدادهای درخشان (تيزهوشان) با کسب رتبه ممتاز در کنکور سراسری سال 1382 وارد مقطع دکترای دندانپزشکی شد و در سال 1388 با کسب مدرک دکترای عمومی دندانپزشکی از دانشگاه علوم پزشکی گیلان فارغ التحصیل گردید. در ادامه در سال 1391 با قبولی در آزمون دستیاری دندانپزشکی، دوره تخصصی را در گرایش " ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت " در دانشگاه علوم پزشكي قزوين آغاز نمود و پس از اتمام اين دوره 4 ساله، موفق به اخذ بورد تخصصي ارتودنتیکس گردید. ایشان از سال 1395 به عنوان استادیار و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل مشغول به فعاليت بوده و علاوه بر فعالیت های پژوهشی-آموزشی،در مطب شخصی خود در شهر اردبیل مشغول خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code