ارتودنسی دندان نیش
فوریه 4, 2021
آیا انجام ارتودنسی بر صحبت کردن تاثیر می گذارد؟
مارس 7, 2021

جراحی فک ، یکی از به روز ترین جراحی های زیبایی و درمانی محسوب می گردد و طرفداران فراوانی هم دارد، در این مقاله قصد داریم به طور کامل در مورد این جراحی زیبایی صحبت کنیم، همراه ما باشید.

بین جراحی فک یا درمان ارتودنسی کدام مورد را انتخاب کنیم؟

از درمان های رایج ارتودنسی مانند استفاده از براکت ها عموماً برای صاف کردن و تراز کردن دندان های نامرتب و رفع شلوغی دندان ها استفاده می شود. متخصص ارتودنسی به طور کلی با هدف ایجاد یک لبخند زیبا و حفظ زیبایی ظاهر دندان ها اقدام به درمان بیماران می کند.

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا عده ‌ای از افراد دندان های شلوغ، مشکل در جویدن یا لبخندی ناموزون دارند؟ تا به حال شنیده اید که گفته می ‌شود انسان ‌های امروزی نسبت به گذشتگان دندان‌ های بیشتری دارند و یا اینکه اندازه ی دندان های انسان های امروزی در قیاس با گذشتگان بزرگ تر است؟ پاسخ این سوال ‌ها تفاوت در اندازه و موقعیت فک انسان های مختلف است.

در ارتودنسی رایج معمولاً تعدادی از دندان ها را که موجب ازدحام دندان ها در دهان می ‌شود و قابل اصلاح نیست را با نظر متخصص کشیده شده و فرآیند درمان ادامه می یابد.

جراحی فک جراحی ارتوگناتیک

جراحی فک جراحی ارتوگناتیک

جراحی فک می توانند تاثیرات مثبت چشمگیری روی زندگی افراد داشته باشد. در حالی که ممکن است با استفاده از سایر روش های غیرجراحی ظاهر دندان ها و زیبایی لبخند شما باز گردد، با این حال هدف از استفاده از جراحی بهبود ساختار فک و دندان ها، عملکرد آن ها هنگام جویدن، بهبود سلامت کلی دهان و دندان و در نهایت زیبایی و تناسب صورت و فک است که موجب داشتن لبخندی زیبا نیز می ‌شود.

توجه داشته باشید در صورتی که فک ‌ها تناسب صحیحی نداشته باشند ، حتی استفاده از روش درمانی ارتودنسی نیز نمی تواند ازدحام دندان ها و مشکلات جویدن را به تنهایی برطرف نماید.

روش درمانی ارتودنسی ممکن است برای تعدادی از افراد یک گزینه درمان مناسب و مقرون به صرفه به نظر برسد اما قبل از انتخاب باید این سوال را بپرسید که آیا این درمان کلیه مشکلات موجود در دهان و دندان شما را بهبود می بخشد یا خیر؟

در صورتی که عدم تناسب در رشد فک ها می تواند مشکلات تنفسی مانند خر و پف هنگام خواب و یا مشکلات جدی تر مانند اختلال عملکرد مفصل گیجگاهی فکی را به وجود بیاورد.

در صورتی که این مشکلات و ناهنجاری های فک به موقع درمان نشوند، می ‌توانند منجر به آرتروز فک و ساییدگی دندان ها و مشکلات لثه و بیماری های پریودنتال بشود. علاوه بر این عدم تعادل در قرارگیری فک ها می ‌تواند روی مجرای تنفسی تاثیر گذاشته و موجب مشکلات تنفسی هنگام خواب بشود که این عمل اثر سوئی روی کیفیت خواب بیمار می گذارد و ممکن است موجب بروز آپنه انسدادی خواب شود.

علاوه بر این می تواند موجب کمبود اکسیژن در هنگام خواب و در برخی مواقع موجب از دست دادن حافظه، احساس ناامیدی و افسردگی و بیماری هایی مانند فشار خون بالا، دیابت، چاقی و بیماری ‌های قلبی- عروقی و سکته های مغزی و مرگ مغزی شود. خوشبختانه امروزه درمان‌ های زیادی برای این مشکلات وجود دارد. متخصصان جراحی فک و ارتودنسی در کنار یکدیگر با هم همکاری می کنند تا بهترین روش درمانی جراحی و غیر جراحی را برای بیمار به کار ببندند.

معمولاً از جراحی فک علاوه بر تصحیح زیبایی صورت، در راستای بهبود عملکرد دندان ها هنگام جویدن و رفع مشکلات ازدحام دندان ها استفاده می شود، بنابراین می توان گفت هدف از جراحی فک تنها اصلاح ظاهر نیست، بلکه بهبود مجرای تنفسی برای سهولت تنفس به ویژه هنگام خواب نیز از جمله اهداف جراحی فک محسوب می ‌شود، چرا که رسیدن  اکسیژن کافی در هنگام خواب امری ضروری برای داشتن خوابی آرام و جوان سازی پوست است.

در بیشتر مواقع در کنار جراحی فک از درمان‌ های ارتودنسی نیز استفاده می شود. عموماً می توان گفت بهترین راه حل برای اصلاح مشکلات فکی-دندانی در بزرگسالان ارتوسرجری (ارتودنسی همراه با جراحی فک) است. با این حال پس از مطالعه مقاله پیش رو می توانید در خصوص انتخاب روش جراحی یا غیر جراحی برای درمان دندان های خود تصمیم گیری نمایید.

این یک امر کاملاً طبیعی است که تصمیم‌گیری درباره انجام روش ‌های جراحی یک گام بزرگ در زندگی افراد محسوب می شود و همواره نگرانی هایی را به همراه دارد. متخصصان ارتودنسی می ‌توانند در این خصوص با شما صحبت کرده و به شما مشاوره دهند تا بهترین تصمیم را انتخاب کنید.

به منظور تصمیم گیری بهتر در خصوص انجام عمل جراحی فک می توانید تصاویر و روش های درمانی مورد استفاده برای درمان خود را از متخصصان گوش و حلق و بینی، متخصصین ارتودنسی و جراحان فک و صورت بپرسید و در خصوص بهترین گزینه های جراحی فک با آنها مشورت نمایید تا بتوانید بهترین تصمیم را اتخاذ کنید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  امکان انجام جراحی زیبایی فک بدون براکت های دندانی

عمل جراحی فک چیست؟

آیا با انجام عمل جراحی فک می توان بدون کشیدن تعدادی از دندان ها، آن ها را مرتب و صاف کرد؟

در واقع عمل جراحی فک می تواند مشکلات گفتاری، تنفس و سلامت کلی افراد را بهبود بخشیده و تناسب صورت و تعادل و زیبایی لبخند را افزایش دهد. در صورتی که دندان ها سالم باشند عموماً در جراحی فک نیازی به کشیدن آن ها نخواهد بود.

جراحی فک جراحی ارتوگناتیک

جراحی فک جراحی ارتوگناتیک

البته دندان‌ های عقل یک مورد استثنا محسوب می ‌شود. جراحی اصلاحی فک یک عمل پزشکی کاربردی است که نه تنها برای افزایش زیبایی صورت بلکه برای بهبود سلامت کلی دهان و دندان مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

 آپنه انسدادی خواب

یکی از بیماری هایی که برای درمان آن از جراحی فک می توان استفاده کرد، آپنه انسدادی خواب است که در آن مجرای تنفسی پشت زبان باز شده، انسداد راه هوایی از بین رفته، تنفس افراد به ویژه هنگام خوابیدن بهبود می یابد.  بنابراین خروپف و تنفس نامنظم هنگام خواب برطرف می‌ شود.

 علاوه بر این با درمان آپنه خواب، می ‌توان به مرتب کردن دندان ها و سایر درمان ‌های ارتودنسی نیز کمک کرد. این روش درمانی موجب بهبود و تعادل بخشیدن به عمل جویدن و درمان مشکلات مفصل فک نیز خواهد شد.

جراحی فک جراحی ارتوگناتیک

جراحی فک جراحی ارتوگناتیک

در واقع می‌ توان گفت جراحی فک ترکیبی از علم و هنر است. چرا که هنگام انجام جراحی فک، پزشک یکسری تصاویر سه بعدی با استفاده از فناوری های مخصوص طراحی کرده، به شما ارائه می کند تا بتوانید وضعیت خود را پس از درمان مشاهده کنید. علاوه بر این خطرات و محدودیت های این روش را نیز به طور کامل به شما شرح می دهد و در نهایت با در نظر گرفتن آناتومی و فیزیولوژی بدن شما و سلامت و بهداشت کلی می توانید یک تصمیم آگاهانه و صحیح انتخاب کنید.

جراحی فک چه مشکلاتی را درمان می کند؟

در صورتی که در هر یک از مواردی که در فهرست زیر به آن ها اشاره شده دچار مشکل هستید، نگران نباشید. درمان ‌های موثری برای این بیماری ها وجود دارد که از جمله آن ها می ‌توان به جراحی فک اشاره کرد.

 مشکل جویدن، داشتن دندان های نیش نامرتب، مشکلات گفتاری، اختلالات عملکرد مفصل گیجگاهی فکی، سردرد، درد در ناحیه صورت، مشکل هنگام بستن دهان و عضلات فک عقب رفته یا بیرون زده، لبخندی لثه ای، باز بودن دهان هنگام جویدن غذا، بوی دهان، باز بودن دهان هنگام تنفس، قفل شدن فک ها هنگام جویدن، مشکلات زیبایی در لبخند، مشکلات در ناحیه گردن، آپنه انسدادی خواب ، خستگی زیاد و احساس کمبود انرژی، افسردگی، از دست دادن حافظه و احساس ناامیدی، خروپف های شبانه و گرفتگی های مزمن در ناحیه بینی از جمله مشکلاتی است که با جراحی فک درمان می شود.

جراحی فک جراحی ارتوگناتیک

جراحی فک جراحی ارتوگناتیک

بهبود سلامتی

 آرزوی مردم در سراسر دنیا خوشبخت بودن و داشتن یک زندگی شاد است. یکی از موارد ضروری برای داشتن یک زندگی شاد احساس سلامتی است. متخصصان جراحی فک به شما کمک می کنند تا سلامت کلی دهان و دندان خود را بهبود ببخشید و بنابراین زندگی شادتری داشته باشید.

تشخیص به موقع و کامل یک پزشک به بهترین وجه به سلامت کلی دهان و دندان کمک می کند. بنابراین توصیه می ‌شود برای معاینات پزشکی و دندانپزشکی حتماً به یک متخصص ماهر مراجعه نمایید.

اهمیت مجاری تنفسی

توجه داشته باشید خروپف کردن در هنگام خواب چه برای کودکان و چه برای بزرگسالان امری طبیعی نیست.

همانطور که پیش از این نیز به آن اشاره شد، اصلاح عدم تعادل فک و ناهنجاری های صورت تاثیرات مثبتی روی سلامت کلی دهان و دندان افراد می گذارد که فراتر از زیبایی بخشیدن به لبخند و صورت است و موجب بهبود عملکرد ساختاری دندانپزشکی و ارتودنسی می ‌شود.

جراحی فک جراحی ارتوگناتیک

جراحی فک جراحی ارتوگناتیک

در واقع وجود مشکلات در فک فوقانی یا تحتانی می ‌تواند باعث تنگی مجرای تنفسی در پشت زبان و کام بشود. وجود مجرای تنفسی تنگ یا مسدود منجر به خور و پف و آپنه انسدادی خواب خواهد شد که این امر روی سلامت کلی افراد تاثیر گذاشته، می تواند موجب ابتلا به حملات قلبی و سکته های مغزی، افسردگی و مشکلات جسمی نظیر دیابت نوع ۲ بشود.

تنفس نامنظم و انسداد مجاری در افراد مسن به اندازه کودکان در حال رشد و نوجوانان امری خطرناک است و باید خیلی سریع تشخیص داده شود. برای جراحی فک باید یک سری تصویربرداری های اختصاصی و آزمایش هایی که به تشخیص انسداد مجاری تنفسی کمک می ‌کند و در درمان موثر است، انجام بگیرد.

در صورت درمان به موقع و موفقیت ‌آمیز این امر تنفس بهبود یافته کیفیت خواب بهتر می شود. خواب بهتر نیز سلامتی کلی و سطح تمرکز و عملکرد افراد در طول روز را تا حد زیادی بهبود می بخشد.

بنابراین جراحی ‌فک یک روش درمانی مناسب برای اصلاح موقعیت تعادل و زیبایی ظاهری فک ها محسوب می شود که برای بهبود سلامتی افراد امری ضروری به شمار می رود.

 فرآیند جراحی فک

 مرحله اول

 رفتن به مشاوره های اولیه پیش از عمل جراحی

پیش از آنکه برای عمل جراحی آماده شوید به یک مشاوره اولیه خواهید رفت و جراح به صورت کلی اتفاقاتی که در جراحی فک اتفاق می‌افتد را با شما در میان می گذارد.

جراحی فک جراحی ارتوگناتیک

جراحی فک جراحی ارتوگناتیک

علاوه بر این درباره انتظارات شما از نتایج این عمل نیز صحبت می‌ کند. همچنین کلیه دندان ها، نوع جویدن، فک، مجاری تنفسی، بینی، سینوس و غیره را بررسی می کند تا هنگام عمل جراحی با مشکلی روبرو نشود.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  درمان و پیشگیری از زخم های دهان حین استفاده از بریس ها

ممکن است جلسه مشاوره پیش از عمل حدود یک ساعت و یا بیشتر طول بکشد.

مرحله دوم

برنامه ریزی برای انجام عمل جراحی

در نهایت هنگامی که پس از مشاوره تصمیم گرفتید عمل جراحی را به عنوان گزینه ‌های درمانی خود انتخاب کنید، اطلاعات زیادی در این خصوص در اختیار شما قرار خواهد گرفت. همچنین با استفاده از تصویربرداری های مخصوص، فک‌ ها، دندان‌ ها، مجاری تنفسی و بافت های سخت و نرم صورت به صورت دیجیتالی تصویر سازی می شود. این رویه برای کمک به متخصصان در برنامه‌ریزی ‌های جراحی اختصاصی انجام خواهد گرفت.

بیشتر بیماران مرحله دوم را یک مرحله جامع و آموزنده معرفی می کنند که به آن ها کمک می کند انتظارات واقع بینانه تری نسبت به نتایج عمل داشته باشند. در این مرحله خطرات احتمالی و همچنین فواید احتمالی عمل جراحی به صورت مفصل مورد بحث قرار می گیرد. پس توصیه می کنیم حتماً برای مرحله دوم زمان کافی برنامه ریزی کنید.

مرحله سوم

 طراحی ویژه هر فرد

پس از آنکه برنامه درمان هر فرد مشخص شد برای انجام بهترین درمان و بهبود عملکرد و نتایج نهایی یک طراحی مجازی صورت می گیرد. این یک فرآیند بسیار ارزشمند است که طی آن جراحان  و متخصصان فک با سایر متخصصان وابسته مانند متخصص ارتودنسی همکاری می‌ کنند و به صورت مجازی و دیجیتالی جراحی را طراحی کرده، نکات آن را اصلاح می ‌کنند.

علاوه بر این برای محکم کردن فک های بالا و پایین و چانه در مدت زمان جراحی صفحات کوچکی از جنس تیتانیوم که مخصوص این کار است سفارش داده می شود.

متخصص جراحی فک راهنمایی‌ هایی به مسئول ساخت این وسایل ارائه می‌ کند تا برش ها و صفحه ها و پیچ ها در محل مخصوص خود به درستی قرار بگیرند.

جراحی فک جراحی ارتوگناتیک

جراحی فک جراحی ارتوگناتیک

این صفحات کوچک تیتانیومی به اندازه ایمپلنت ‌های دندانی کوچک هستند و به هیچ عنوان حسگرهای امنیتی در فرودگاه را روشن نمی کنند. علاوه بر این قابل لمس نیستند زیرا در زیر بافت لثه و در استخوان قرار می گیرند.

در برخی مواقع ممکن است بیمار تمایل داشته باشد پس از انجام عمل جراحی این صفحات و پیچ ها را بردارد. اما بیش از ۹۵ درصد بیماران هیچ تمایلی به برداشتن این صفحات ندارند. عمل برداشتن این صفحات بسیار سریع است و توسط جراح برای پیشگیری از عفونت اتفاق می افتد. پس از برداشتن این صفحات و پیچ ها، استخوان به صورت مجدد بازسازی می شود و در نتیجه دیگر نیازی به قرار گیری این صفحات نخواهد بود.

مرحله چهارم

عمل جراحی

جراحی فک عموماً در بیمارستان‌ های خصوصی انجام می ‌شود و پس از انجام عمل حدود ۱ الی ۳ روز برای بهبود کامل پس از جراحی و گذراندن دوران نقاهت در بیمارستان بستری خواهید بود.

مرحله پنجم

 نظارت بر نتایج عمل

پس از انجام عمل جراحی عده ای از متخصصان ارتودنسی عقیده دارند نیازی نیست که بیماران با سیم های مخصوص فک خود را ببندند. در برخی مواقع از یکسری نوارهای لاستیکی استفاده می ‌شود که قابل برداشتن است و بیماران می‌ توانند در روزهای پس از عمل جراحی این نوارها را برداشته و دهان خود را با محلول های مخصوص شستشو دهند.

جراحی فک جراحی ارتوگناتیک

جراحی فک جراحی ارتوگناتیک

این محلول ها به تمیز نگه داشتن دندان و بافت های اطراف نواحی جراحی پس از عمل کمک می کنند. بیمارانی که برای انجام عمل جراحی به خارج از کشور سفر می کنند، بسته به عمل جراحی خود اغلب می توانند حدود ۲ یا ۳ هفته پس از انجام عمل به کشور خود بازگردند.

انواع عدم تعادل در فک

جلو بودن فک بالایی

برای درمان این مشکل توصیه می شود فک پایین را تا حدودی به سمت جلو حرکت دهند. اگرچه به نظر می رسد این یک عمل جراحی ساده باشد اما اصلاً اینگونه نیست و این عمل جراحی باید توسط یک تیم متخصص و حرفه ای متشکل از جراحان فک و صورت، پلاستیک، متخصصان گوش و حلق و بینی و متخصصان ارتودنسی انجام شود. در صورتی که فک پایین عقب تر از فک بالا باشد، می تواند بینی را به صورت نامتناسبی بزرگ و برآمده نشان دهد.

جراحی فک جراحی ارتوگناتیک

جراحی فک جراحی ارتوگناتیک

رسیدن به تعادل و قرارگیری صحیح فک برای دست یافتن به نتایج قابل قبول بسیار حائز اهمیت است. متخصص ارتودنسی به قرار دادن دندان ‌ها در موقعیت صحیح کمک می‌کند تا جراح فک پس از انجام عمل بتواند بهترین نتیجه را کسب کند.

اندازه، شکل، تقارن و موقعیت فک با استفاده از سفالومتری سه بعدی اندازه گیری می شود و وضعیت دندان ها، اوضاع لثه ها از نظر بیماری پریودنتیت، عضلات، استخوان ها و مفاصل گیجگاهی فکی پایین به دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌ گیرد.

این روش درمانی همراه با سایر روش های کمکی برای درمان آپنه انسدادی خواب و انسداد مجاری تنفسی بسیار موثر است. علاوه بر این همان طور که پیش از این نیز به آن اشاره شد تصویر برداری دیجیتالی به تیم متخصص امکان بررسی سه بعدی مسائل مختلفی که در حین عمل جراحی با آن روبرو خواهند شد را خواهد داد.

اما در عمل های جراحی اصلاح فک بهبود آناتومی فک و صورت، فیزیولوژی ناحیه فک خصوصاً هنگام جویدن و بلع غذا، محل قرارگیری دندان ها و زبان، انسداد مجاری تنفسی، وضعیت سینوس ها و طرح لبخند در نظر گرفته می شود.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  کنترل درد براکت ارتودنسی اینویزیلاین

 جلو بودن فک پایینی

در صورتی که فک پایین جلوتر از فک بالایی قرار بگیرد، می ‌تواند موجب شلوغی دندان ها، نا زیبا به نظر رسیدن لبخند و باریک شدن و یا تنگی مجاری تنفسی بشود که عواقبی همچون آپنه انسدادی خواب را به همراه دارد.

کودکان دچار این عارضه هر چه بزرگتر بشوند، بهبود قابل توجهی خواهند یافت و در صورت امکان توصیه می ‌شود والدین کودکان خود را که دچار این مشکل هستند، قبل از رشد دندان های دائمی و از همان شروع سنین ۶ تا ۷ سالگی برای معاینه و معالجه نزد یک متخصص ارتودنسی ببرند. لازم است توجه داشته باشید درمان در سنین جوانی و خردسالی می ‌تواند بسیار ساده تر باشد و نتایجی پایدارتر و بهتر به همراه داشته باشد.

جراحی فک جراحی ارتوگناتیک

جراحی فک جراحی ارتوگناتیک

خوشبختانه استفاده از جراحی برای درمان این مشکل بسیار موثر بوده و موجب بهبود عملکرد و افزایش زیبایی در افراد خواهد شد. بیشتر بیمارانی که دچار این مشکل هستند از لبخند خود ناراضی هستند.

این بیماران بزرگتر از سنشان به نظر می رسند و در جویدن دچار مشکل هستند. دندان های این افراد زودتر دچار پوسیدگی و شکستگی می ‌شود و گاهی اوقات مجبور به استفاده از پیوند لثه و یا حتی ایمپلنت و بریج دندانی خواهند شد.

لازم است توجه داشته باشید برای بهبود سلامت و درمان مشکلات دهان و دندان شامل مشکلات فک، لثه، مجاری تنفسی و اصلاح زیبایی لبخند هرگز دیر نیست.

بسیاری از جراحان بیان می کنند جراحی فک بالا نسبت به جراحی فک پایین راحت تر است و بهبود بیماران روند سریعتری دارد. خوشبختانه امروزه با استفاده از وسایل و ابزار آلات دقیق و طراحی های دیجیتالی نتایج حاصل از عمل های جراحی بسیار موفقیت آمیز است.

دندان های جلویی به درستی روی هم قرار نمی گیرند: مشکل جویدن با دهان باز

مشکل جویدن با دهان باز عموماً زمانی رخ می دهد که دندان های جلویی به طور کامل روی هم قرار نگیرند. در این حالت جویدن و گاز گرفتن به صورت طبیعی تقریباً غیرممکن به نظر می ‌رسد. علاوه بر این نحوه قرار گیری دندان ها به روی هم به گونه ای است که دندان ها را در خطر و ساییدگی و در نتیجه از دست دادن آن ها در سنین بزرگسالی قرار می دهد.

جراحی فک جراحی ارتوگناتیک

جراحی فک جراحی ارتوگناتیک

این مسئله یکی از پیچیده ترین مشکلاتی است که متخصصین دهان و دندان با آن روبرو هستند. این بیماری از اوایل نوزادی و به دلیل کوچک بودن فک پایین از نظر ژنتیکی بروز خواهد کرد. در اثر این بیماری مجاری تنفسی تنگ و یا بسته شده و بیمار دچار مشکلات تنفسی می ‌شود.

بزرگ بودن بیش از حد فک پایین :

شایع ترین دلیل روبرو شدن با این بیماری، کوچک بودن غیر طبیعی فک بالا نسبت به فک پایین است. این مسئله تقریباً همیشه باعث انسداد مجاری تنفسی شده، بیمار با دهان باز تنفس می کند.  این مشکل عموما به دلیل بیش از حد بودن هورمون های رشد در دوران بلوغ اتفاق می افتد. در صورت درمان به موقع با استفاده از روش جراحی می توان سایر مشکلات جانبی را به حداقل رساند و یا از آن ها جلوگیری کرد.

داشتن صورت بلند و لبخندی که لثه ها در آن پیداست

این مسئله به دلیل رشد عمودی فک بالا به میزان بیش از حد اتفاق می افتد. در نتیجه این امر فک پایینی به صورت رو به پایین به عنوان پاسخی به رشد فک فوقانی رشد می‌کند و در نتیجه ارتفاع و ظاهر عمودی صورت به صورت غیر عادی افزایش می یابد.

جراحی فک جراحی ارتوگناتیک

جراحی فک جراحی ارتوگناتیک

چهره عمودی بزرگ، لبخندی که لثه ها را نشان می ‌دهد و وجود یک قوس باریک بالای دندان ها از بارزترین ویژگی های این مشکل هستند.

در اغلب موارد بیمارانی که با این مشکل روبرو شوند نمی توانند لب هایشان را به درستی روی هم قرار دهند. علاوه بر این افراد دچار این مشکل عموماً مبتلا به تنگی مجاری تنفسی و مشکلات تنفسی می شوند و مجبورند تنفس دهانی داشته باشد.

داشتن آرواره های کوچک در فک های پایین و بالا

 افراد دارای این مشکل هر دو فک پایین و بالایشان کوچک است. علاوه بر این، این افراد در عمل جویدن دچار مشکل هستند. کوچک بودن هر دو فک پایین و بالا موجب می ‌شود بینی بیش از حد بزرگ به نظر برسد، بنابراین بسیاری از افرادی که دچار این مشکل هستند به طور ناخواسته تمایل به انجام جراحی بینی پیدا می کنند.

برخی از دلایل ابتلا به این بیماری ژنتیکی و برخی دیگر به دلیل آسیب هایی که در دوران کودکی برای این افراد اتفاق افتاده است، خواهد بود.

داشتن صورت نامتقارن و عدم تعادل بین اجزای صورت

عدم تقارن در صورت می‌ تواند ناشی از اختلالات ارثی و ژنتیکی، آسیب در دوران کودکی و یا آسیب در دوران رشد صورت اتفاق بیفتد. برای دستیابی به تقارن ایده‌ آل صورت و حل این مشکل، عمل های جراحی متعددی نیاز است. افراد دچار این بیماری معمولاً اختلالات شدیدی در هنگام جویدن دارند.

تشخیص هر یک از بیماری هایی که در بالا به آن ها اشاره شد نیازمند یک معاینه دقیق با استفاده از تصویربرداری های دقیق پزشکی و مراجعه به یک تیم تخصصی ماهر است.

جراحی فک جراحی ارتوگناتیک

جراحی فک جراحی ارتوگناتیک

پس از مراجعه بیماران به متخصص، وی بیماران را معاینه کرده، پس از بررسی دقیق تصمیم می گیرد که چه نوع عمل جراحی برای درمان بیمار مناسب است. بنابراین توصیه می ‌کنیم در صورتی که با هر یک از این مشکلات روبرو هستید فوراً یک قرار ملاقات با یک متخصص ارتودنسی و یک جراح فک و صورت تنظیم کنید.

0/5 (0 نظر)
0/5 (0 نظر)
دکتر سولماز جلایر
دکتر سولماز جلایر
دکتر سولماز جلایر پس از طی دوره راهنمايي،دبیرستان و پیش دانشگاهی در مدارس استعدادهای درخشان (تيزهوشان) با کسب رتبه ممتاز در کنکور سراسری سال 1382 وارد مقطع دکترای دندانپزشکی شد و در سال 1388 با کسب مدرک دکترای عمومی دندانپزشکی از دانشگاه علوم پزشکی گیلان فارغ التحصیل گردید. در ادامه در سال 1391 با قبولی در آزمون دستیاری دندانپزشکی، دوره تخصصی را در گرایش " ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت " در دانشگاه علوم پزشكي قزوين آغاز نمود و پس از اتمام اين دوره 4 ساله، موفق به اخذ بورد تخصصي ارتودنتیکس گردید. ایشان از سال 1395 به عنوان استادیار و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل مشغول به فعاليت بوده و علاوه بر فعالیت های پژوهشی-آموزشی،در مطب شخصی خود در شهر اردبیل مشغول خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code