فنر فورسز در ارتودنسی | از روش نصب تا مدت استفاده از آن
فوریه 8, 2022
آموزش نگهداری از ریتینر های متحرک
فوریه 23, 2022

با گسترش بیماری مسری کووید ۱۹ ، بسیاری از درمانگاه های دندانپزشکی برای مدتی به طور موقت تعطیل شدند. این مسئله موجب شد عده ‌ای از دندانپزشکان به این فکر بیفتند که با استفاده از خطوط تلفن و اینترنت به بیماران خود مشاوره دهند. در این مشاوره های مجازی، نکات لازم برای مراقبت های ارتودنسی برای بیمارانی که در طول درمان ارتودنسی هستند، ارائه شده و همه افراد در سراسر جهان می توانند از طریق این شماره های تماس و لینک های مجازی با ارتودنتیست ارتباط بگیرند و در خصوص مشکلات خود راهنمایی شوند. اما درباره بیماران جدیدی که به تازگی قصد دارند درمان ارتودنسی را آغاز کنند، این مسئله چگونه خواهد بود ؟ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا طریقه قرار گرفتن تحت مشاوره های مجازی برای بیمارانی که جدیداً قصد دارند تحت درمان ارتودنسی قرار بگیرند و یا با سایر مشکلات دهان و دندان دست و پنجه نرم می کنند را دریابید.

قرار گرفتن تحت مشاوره های درمانی از راه دور

در دوران همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ انجام شدن مراقبت های طول درمان پزشکی مانند درمان ارتودنسی توسط بیماران و پزشکان از راه دور و بدون نیاز به مراجعه های حضوری بسیار حائز اهمیت است. این کار علاوه بر اینکه فوق العاده ساده است، به فاصله‌ گذاری اجتماعی نیز کمک کرده و از شیوع همه ‌گیری کرونا نیز جلوگیری می کند. علاوه بر این، این روش برای همه کاربران مورد قبول واقع شده و همه افراد می‌ توانند در صورت صلاحدید متخصص ارتودنسی خود و در شرایط اضطراری و مورد نیاز به راحتی  از این مشاوره های مجازی استفاده کنند. در ادامه این مطلب، مزیت های قرار گرفتن تحت مشاوره های پزشکی از راه دور و به صورت تلفنی یا اینترنتی به شما معرفی خواهد شد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  نقش دهانشویه در سلامتی دندان ها

مزایای قرار گرفتن تحت مشاوره از راه دور

1)       ساده بودن

هنگامی که افراد مشغول تحصیل باشند، ازدواج کرده و بچه دار شده باشند و یا شاغل باشند، وقت گذاشتن برای رفتن به مطب یک متخصص جهت معاینه یا گرفتن مشاوره های درمانی می تواند کاری دشوار به نظر برسد. خوشبختانه با  ایجاد مشاوره های مجازی، همه افراد می توانند از هر جایی، اولین گام برای داشتن لبخندی زیبا و دندان هایی سالم را بردارند. این افراد می ‌توانند به صورت مجازی، فرم مشاوره آنلاین را پر کنند و در نتیجه اولین گام برای رسیدن به سلامت دهان و دندان خود را بدون فوت وقت بردارند. این مسئله موجب می شود از پیشرفت مشکلات دهانی نیز جلوگیری شود و سپس بیمارانی که درمان آن ها در اولویت قرار دارد، به صورت حضوری به متخصص مراجعه کنند.

 مشاوره مجازی ارتودنسی

مشاوره مجازی ارتودنسی

2)      حفظ فاصله گذاری اجتماعی

استفاده از مشاوره های مجازی می تواند فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نموده و تعامل‌های حضوری را کاملاً محدود کند و در نتیجه احتمال ابتلای افراد به بیماری کووید 19 را کاهش دهد. بنابراین بیماران می‌ توانند از طریق تلفن یا اینترنت با  ارتودنتیست تماس بگیرند و از راه دور برای مشکلات خود تحت مشاوره قرار بگیرند. در این ملاقات های مجازی، بیماران ابتدا با پرکردن فرم انلاین ، اطلاعات خود را در اختیار دندانپزشکان قرار داده و سپس مشکلات خود را با آن ها در میان می ‌گذارند.  سپس بسته به میزان شدید بودن مشکل و تشخیص متخصص ارتودنسی و با در نظر گرفتن محدودیت ‌های بیماری کووید ۱۹ ، دندانپزشکان زمانی را برای مراجعه حضوری بیماران تعیین می کنند و به این ترتیب بیماران می ‌توانند برای شروع درمان واقعی خود، اولین قرار ملاقات حضوری با دندانپزشک خود را تنظیم کنند.

 مشاوره مجازی ارتودنسی

مشاوره مجازی ارتودنسی

3)     محبوبیت بیشتر

همانطور که پیش از این نیز به آن اشاره شد، قرار گرفتن تحت مشاوره های مجازی برای همه افراد شرایط زندگی را ساده تر می کند. بنابراین این مسئله می ‌تواند مورد علاقه همه افراد در سرتاسر دنیا قرار بگیرد. هر کسی می ‌تواند جزئیات مربوط به سلامت خود در خصوص ناحیه دهان و دندان را در فرم های آنلاین مخصوص وارد کرده، چند سلفی که در آن تصاویر لبخندش به طور کامل ثبت شود، تهیه کند و سپس آن را جهت کسب مشاوره برای متخصص ارتودنسی خود ارسال نماید. این افراد می توانند مشکلات خود و نگرانی هایشان در خصوص سلامت دندان ها و زیبایی لبخندشان را با ارتودنتیست و دندانپزشک در میان بگذارند. مشاورین در اولین فرصت تصاویر ارسالی و فرم های سلامت کاربران را مشاهده کرده، با این کاربران تماس می‌ گیرند و به سوالات آن ها پاسخ داده، آن ها را راهنمایی می کنند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  دلیل کشیدن دندان عقل طی درمان ارتودنسی دندان

4)      ایجاد طرح درمان ابتدایی

مشاوران دندانپزشکی، پس از بررسی اطلاعات بیمار و بررسی تصاویر ارسال شده توسط آن ها می توانند یک طرح درمان برای این بیماران تهیه کنند. سپس با این بیماران تماس گرفته و به آن ها اطلاع می دهند که احتمالا طرح درمان آن ها شامل چه مواردی خواهد بود، درمان چه مدت به طول خواهد انجامید و برای حل این مشکل به چه نوع درمانی با چه هزینه ای نیاز است. در اختیار داشتن همه این اطلاعات به بیماران کمک می ‌کند تا بتوانند با در نظر گرفتن بودجه و شرایط خود بهترین تصمیم را برای اقدام به درمان ارتودنسی اتخاذ کنند.

 مشاوره مجازی ارتودنسی

مشاوره مجازی ارتودنسی

5)      برداشتن اولین گام برای شروع درمان

آغاز کردن هر کار و برداشتن اولین گام، می تواند بیش از نیمی از انجام آن کار باشد. بسیاری از بیماران زمان کافی برای مراجعه به متخصص ارتودنسی جهت مشاوره و تعیین طرح درمان را ندارند و به همین دلیل چنانچه بتوانند این مراحل را به صورت مجازی انجام دهند، به راحتی می ‌توانند اولین گام برای قرار گرفتن تحت درمان ارتودنسی و برطرف کردن مشکلات دهان و دندان خود را کاملاً مطمئن بردارند و در دراز مدت بهترین نتیجه را بگیرند.

6)      مفید برای دریافت نظر دوم

اصولا در مواردی که به بیمار گفته می‌ شود باید تحت یک درمان طولانی مدت یا یک عمل جراحی سخت قرار بگیرد، بیمار تصمیم می گیرد از پزشک دیگری نیز در این خصوص مشورت بخواهد و نظر پزشکان دیگر را نیز در خصوص بیماری خود جویا شود. مشاوره مجازی یکی از بهترین راه ها برای دریافت نظر دوم بدون نیاز به ملاقات حضوری و صرف وقت است و بیمار در اولین فرصت می تواند به نتیجه برسد که ایا این روش درمان را انتخاب کند یا خیر و به کدام متخصص برای درمان مراجعه کند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  ارتودنسی نامرئی یا اینویزیلاین

7)      رایگان یا کم هزینه بودن

یکی از مهم ترین مزیت های مشاوره های مجازی این است که هر بیماری با هر سن و جنسیتی در هر نقطه از کشور می تواند از مشاوره های مجازی استفاده کند. در این مشاوره ‌ها هیچ تعهدی به پرداخت هزینه نیست و بیمار پس از تصمیم گرفتن برای آغاز درمان می ‌تواند به متخصص دلخواه خود مراجعه کرده و سپس اقدام به پرداخت هزینه نماید.

سخن نهایی

با توجه به همه گیری بیماری کووید ۱۹ و سرعت انتقال آن، کاهش ملاقات های حضوری برای مشاوره گرفتن جهت درمان در خصوص همه بیماری ها بسیار حائز اهمیت است. چنانچه بتوان اقدامات ابتدایی دندانپزشکی مانند مشاوره و انتخاب درمان را به صورت مجازی انجام داد، این امر می تواند برای بیماران بسیار مطلوب باشد. بیماران می توانند برای دریافت مشاوره در خصوص روش درمان، طول مدت و هزینه ‌های درمان خود مشاوره ‌ای مجازی داشته باشند و در نهایت به راحتی بهترین  و مطمئن ترین انتخاب را داشته باشند.

0/5 (0 نظر)
0/5 (0 نظر)
دکتر سولماز جلایر
دکتر سولماز جلایر
دکتر سولماز جلایر پس از طی دوره راهنمايي،دبیرستان و پیش دانشگاهی در مدارس استعدادهای درخشان (تيزهوشان) با کسب رتبه ممتاز در کنکور سراسری سال 1382 وارد مقطع دکترای دندانپزشکی شد و در سال 1388 با کسب مدرک دکترای عمومی دندانپزشکی از دانشگاه علوم پزشکی گیلان فارغ التحصیل گردید. در ادامه در سال 1391 با قبولی در آزمون دستیاری دندانپزشکی، دوره تخصصی را در گرایش " ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت " در دانشگاه علوم پزشكي قزوين آغاز نمود و پس از اتمام اين دوره 4 ساله، موفق به اخذ بورد تخصصي ارتودنتیکس گردید. ایشان از سال 1395 به عنوان استادیار و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل مشغول به فعاليت بوده و علاوه بر فعالیت های پژوهشی-آموزشی،در مطب شخصی خود در شهر اردبیل مشغول خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code