تغذیه بعد از جراحی فک
جولای 10, 2021
کوچکی فک بالا و مشکلات ناشی از آن
جولای 20, 2021

زیبایی چهره یکی از اصول اساسی است که در روابط متقابل افراد می تواند تاثیرات بسیاری داشته باشد. از این رو، امروزه به واسطه افزایش حجم ارتباطات افراد با یکدیگر، این مساله نیز از جایگاه ویژه ای برخوردار گشته است. برقراری تناسب بین اجزای صورت و رفع عیب های موجود می تواند تا حد زیادی زیبایی افراد را تضمین نماید.

عمل بینی به عنوان مشخص ترین عضو در صورت، جراحی فک، ارتودنسی و مرتب سازی دندان ها از جمله اموری هستند که این روزها طرفداران خاص خود را دارند. حال می خواهیم ببینیم اگر کسی بخواهد تمامی این عمل های زیبایی را انجام دهد آیا لازم است اولویت بندی کند؟ و یا اینکه تاثیر ارتودنسی بر بینی چگونه خواهد بود؟ در این مقاله به بررسی تاثیر ارتودنسی بر بینی پرداخته و خواهیم دید که همزمان شدن اعمال یاد شده با یکدیگر امکان پذیر هست یا خیر.

تاثیر ارتودنسی بر بینی

تاثیر ارتودنسی بر بینی

چگونه می توان تاثیر ارتودنسی بر بینی را توجیه نمود؟

بینی مشهودترین عضو صورت است که در نگاه اول به چشم می خورد. از این رو، زیبایی ساختار آن می تواند تا حد زیادی در بالا بردن اعتماد به نفس افراد تاثیرگذار باشد. یکی از جمله درمان های زیبایی که می تواند بر نمای کلی بینی بر روی صورت تاثیر بسزایی داشته باشد، درمان ارتودنسی است که برای بهبود شرایط فک و دندان به کار می رود. تاثیر ارتودنسی بر بینی باعث می شود تا حتی اگر شخص بخواهد جراحی بینی انجام دهد، بینی در اثر عمل در جای مناسب تر و موقعیت استانداردتری قرار گرفته و با دیگر اجزای صورت متناسب تر باشد.

اصلاح وضعیت حفره دهان به عنوان راه ورود غذا به سیستم گوارش، بسیار اهمیت دارد تا سلامت عمومی بدن حفظ گردد. همچنین، با انجام اعمالی نظیر جراحی فک و مرتب سازی دندان ها، برخی پارامترها مانند فاصله بین چانه و بینی و فرم لب ها می تواند اصلاح گردد و در نتیجه بینی در فرم مناسب خود قرار بگیرد. با این اوصاف تاثیر ارتودنسی بر بینی انکار ناپذیر خواهد بود.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  آشنایی با اختلالات بایت

به این ترتیب، علی رغم تصور عامیانه، ارتودنسی تنها برای منظم کردن دندان ها نبوده و علاوه بر تضمین سلامت دهانی، قادر است تا زیبایی ظاهری را نیز چندین برابر بهبود بخشد.

تاثیر ارتودنسی بر بینی

تاثیر ارتودنسی بر بینی

با در نظر گرفتن تاثیر ارتودنسی بر بینی کدام یک اولویت دارند؛ عمل بینی یا ارتودنسی؟

پیش از هر چیزی باید دید که یک شخص زمانی که برای انجام عمل بینی تصمیم می گیرد، چه هدفی را دنبال می کند. آیا مساله رفع مشکل پزشکی مانند انحراف است یا مقصود فقط زیباسازی بینی است؟ اما در هر حال، آنچه مهم به نظر می رسد این است که برای گرفتن نتیجه هر چه بهتر از عمل زیبایی بینی باید به برخی ملاحظات توجه نمود. تناسب اجزای صورت رکن اصلی در زیباسازی صورت به شمار می آید. بنابراین در صورتی که عمل بینی انجام شود اما فرد در ناحیه فک ها دچار مشکل باشد، نمی توان نتایج رضایت بخشی را انتظار داشت.

به این ترتیب، بهتر است قبل از هر چیزی با یک متخصص ارتودنسی مشورت نموده و درباره مناسب بودن وضعیت فک و دندان های خود مطمئن شوید. زیرا در بسیاری از موارد برای اینکه نتیجه عمل بینی رضایت بخش شود باید موقعیت فک ها و دندان ها اصلاح گردند تا بینی در جای مناسبی روی فک قرار بگیرد. با توجه به توضیحات ارائه شده مشخص می شود که با توجه به تاثیر ارتودنسی بر بینی، درمان ارتودنسی بر عمل زیبایی بینی اولویت دارد.

تاثیر ارتودنسی بر بینی

تاثیر ارتودنسی بر بینی

درمان ارتودنسی چگونه بر نتیجه عمل بینی تاثیر می گذارد؟

جالب است بدانید که یکی از مهم ترین عواملی که باعث ایجاد ناهنجاری های دهان و دندان می شود، وجود مشکل در مسیر تنفسی فرد است. هنگامی که شخص برای تنفس از طریق بینی مشکل داشته باشد، به طور غیر ارادی از طریق دهان نفس می کشد. این مساله باعث می شود تا فک بالا تنگ تر از حالت عادی شده و دندان ها فضای کافی در اختیار نداشته باشند. بنابراین، گرفتگی و انسداد بینی می تواند بی نظمی های دندانی را در پی داشته باشد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  براکت های ارتودنسی سنتی یا اینویزیلاین کدام یک برای نوجوانان مناسب تر است؟

حتما می دانید که درمان ارتودنسی غیر از اثراتی که بر سلامت دهان و دندان می گذارد، در بین اجزای صورت مخصوصا فک ها و دندان ها تناسب ایجاد می کند. لازم است بدانید که برای انجام عمل زیبایی بینی باید در بین اجزای تحتانی صورت نیز تناسب برقرار شود. یعنی فرم لب ها، حالت فک ها، تناسب چانه و لب و بینی باید کاملا با یکدیگر متناسب باشند. بنابراین به نظر می رسد که نباید تاثیر ارتودنسی بر بینی را نادیده گرفته و باید به روابط پیچیده بین این موارد دقت نمود تا بهترین نتیجه حاصل گردد.

عمل زیبایی بینی عمدتا در سنین بزرگسالی صورت می گیرد که تمام مراحل مربوط به رشد فک ها و دندان ها به پایان رسیده است. این در حالی است که برای رسیدن به کامل ترین نتایج از درمان ارتودنسی باید آن را در زمان کودکی و در سنین رشد انجام داد.

بنابراین، توضیحات نشان می دهد اگر می خواهید بینی شما بعد از انجام عمل زیبایی بهترین فرم و تناسب را با بقیه اجزای صورت داشته باشد و زیبایی چهره را به طور قابل توجهی افزایش دهد باید به تاثیر ارتودنسی بر بینی اهمیت دهید. این یعنی قبل از عمل بینی با انجام ارتودنسی فرم لب ها و چانه را اصلاح کرده و سپس بینی را با انجام عمل زیبایی در فرم مناسب خود شکل دهید.

تاثیر ارتودنسی بر بینی

تاثیر ارتودنسی بر بینی

با توجه به تاثیر ارتودنسی بر بینی، آیا می توان درمان ارتودنسی و عمل بینی را همزمان انجام داد؟

اگر شما به عنوان مخاطب این مقاله هم اکنون در حال درمان ارتودنسی باشید و بخواهید در ادامه عمل زیبایی بینی نیز انجام دهید ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که آیا با توجه به تاثیر ارتودنسی بر بینی می توان همزمان با ارتودنسی عمل بینی را انجام داد؟

در قسمت های قبل به این مساله اشاره کردیم که درمان ارتودنسی و اصلاح وضعیت فک ها و دندان ها نسبت به عمل زیبایی بینی اولویت دارد. نکته ای که باید به آن دقت کرد این است که ابزار ارتودنسی و براکت ها همواره در حال تغییر دادن موقعیت دندان ها و در نتیجه ایجاد تغییر در فرم لب ها هستند. بنابراین بهتر است برای تصمیم گیری نهایی درباره ساختار بینی و جراحی که باید روی آن انجام گیرد، کمی صبوری به خرج دهید تا درمان ارتودنسی به پایان برسد. به این ترتیب، علاوه بر اینکه فرم نهایی و صحیح بینی مشخص می گردد، حالت لب ها به شکل نهایی خود رسیده و بعد از تثبیت فرم صورت، پزشک زیبایی می تواند بهترین فرم بینی را برای شما در نظر بگیرد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  کاربردهای لیزر دندانپزشکی برای درمان ارتودنسی

ممکن است برایتان جالب باشد که در بحث تاثیر ارتودنسی بر بینی، اینقدر بر روی فرم لب ها تاکید داریم. علت این امر این است که تناسب بینی با لب ها در زیبایی تاثیر بسزایی دارد و اتفاقا جراح زیبایی نیز به این مساله اهمیت زیادی می دهد. از آن جا که ارتودنسی بر فرم لب ها اثرات زیادی دارد بنابراین، هر گونه تغییری می تواند نتیجه عمل بینی را تغییر دهد. همچنین، در صورتی که عمل زیبایی بینی پیش از درمان ارتودنسی انجام شود، احتمال آسیب دیدگی در حین انجام ارتودنسی وجود دارد. به این ترتیب، بهترین حالت این است که عمل زیبایی بینی را تا بعد از درمان ارتودنسی به تاخیر اندازید.

نتیجه گیری

تاثیر ارتودنسی بر بینی از جمله نکات مهمی است که باید پیش از انجام عمل زیبایی بینی در نظر داشته باشید. با توجه به اثر انکار ناپذیر ارتودنسی بر تناسب اجزای چهره، بینی در اثر انجام ارتودنسی می تواند در فرم صحیح خود قرار گرفته و بیشترین تناسب را با لب ها و فک ها داشته باشد. به منظور حصول نتیجه ای رضایت بخش از عمل زیبایی بینی و با توجه به اهمیت تاثیر ارتودنسی بر بینی، بهتر است پیش از اقدام به جراحی زیبایی توسط یک متخصص ارتودنسی تحت معاینه قرار بگیرید. در این صورت، می توانید بهترین برنامه ریزی درمانی را مشخص کنید تا در نهایت به نتیجه ای رضایت بخش برسید.

0/5 (0 نظر)
0/5 (0 نظر)
دکتر سولماز جلایر
دکتر سولماز جلایر
دکتر سولماز جلایر پس از طی دوره راهنمايي،دبیرستان و پیش دانشگاهی در مدارس استعدادهای درخشان (تيزهوشان) با کسب رتبه ممتاز در کنکور سراسری سال 1382 وارد مقطع دکترای دندانپزشکی شد و در سال 1388 با کسب مدرک دکترای عمومی دندانپزشکی از دانشگاه علوم پزشکی گیلان فارغ التحصیل گردید. در ادامه در سال 1391 با قبولی در آزمون دستیاری دندانپزشکی، دوره تخصصی را در گرایش " ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت " در دانشگاه علوم پزشكي قزوين آغاز نمود و پس از اتمام اين دوره 4 ساله، موفق به اخذ بورد تخصصي ارتودنتیکس گردید. ایشان از سال 1395 به عنوان استادیار و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل مشغول به فعاليت بوده و علاوه بر فعالیت های پژوهشی-آموزشی،در مطب شخصی خود در شهر اردبیل مشغول خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code