براکت لینگوال یا پشت دندانی
نوامبر 1, 2019
اورجت یا دندانهای جلو آمده
دسامبر 5, 2019

انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی یک تصمیم بزرگ است که نتیجه آن می‌تواند تا انتهای عمر همراه شما باشد. به همان اندازه‌ای که یک متخصص ارتودنسی خوب به شما کمک می‌کند تا از دندان‌های طبیعی و منظم خود لذت ببرید، یک دندانپزشک غبر متخصص هم ممکن است به ساختار دندانهای شما لطمه بزند و حتی عملکرد فک شما را مختل کند. شما ممکن است نهایتاً چند ساعت در مطب یک متخصص ارتودنسی حضور داشته باشید، اما همین چند ساعت تأثیر قابل توجهی روی آینده شما خواهد داشت.

یک ارتودنتیست به عنوان یک متخصص دندانپزشک، تجربه کافی برای زیباتر کردن و منظم کردن دندان‌های شما را دارد. ما در ادامه به شما خواهیم گفت که بهترین متخصص ارتودنسی را چگونه و بر اساس چه معیار هایی پیدا کنید.

برای انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی مکان زندگی شما مهم است!

اگر محل زندگی یا محل کار شما در مرکز شهر باشد، شاید خیلی راحت‌تر از افراد دیگر خودتان را به مطب دکتر برسانید. در طول درمان ارتودنسی شما باید به طور مرتب توسط ارتودنتیست ویزیت شوید تا حرکت دندان‌های شما از نزدیک کنترل شود. اما وقتی که محل زندگی شما خارج از شهر و در یک منطقه دور باشد، طبیعتاً این رفت و آمد می‌تواند هم از لحاظ راحتی و هم از لحاظ هزینه برای شما آزار دهنده باشد. بنابراین، در انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی اولین چیزی که بررسی می‌کنید، راحتی خودتان در رسیدن به مطب و آسان بودن دسترسی به مطب ارتودنسی است

 

بهترین متخصص ارتودنسی

بهترین متخصص ارتودنسی

 

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  خانه

دسترسی آسان به وسایل نقلیه عمومی

وقتی که قرار است وضعیت شما به طور مداوم توسط ارتودنتیست بررسی شود، مسلماً دسترسی به وسایل نقلیه عمومی و بزرگراه‌های اصلی شهر این امکان را به شما می‌دهد که زمان رفت و آمد خود را کاهش دهید و قرار ملاقات‌های خود را آسان‌تر انجام دهید. این بدان معناست که شما حتی اگر در مرکز شهر زندگی نمی‌کنید، ورود به محدوده شهری برای شما بسیار آسان خواهد بود و مشکلی در ملاقات با متخصص خود ندارید. بنابراین در انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی به مسیرهای دسترسی به مطب و شرایط حمل و نقل توجه کنید.

انعطاف پذیری در تنظیم جلسات معاینه ارتودنسی

انعطاف پذیری در ساعات ملاقات با ارتودنتیست هم مهم است. چه برای ملاقات‌های اولیه و چه برای ویزیت‌های بعدی، هرچه متخصص و بخش پذیرش آنها انعطاف پذیری بیشتری به خرج دهند، کار شما را راحت‌تر خواهد بود و می‌توانید برنامه خود را با توجه به آن تنظیم کنید. البته این به این معنی نیست که شما نسبت به دستورالعمل ارتودنتیست بی تفاوت باشید، بلکه باید شرایط زمانبندی کارهای خود را به شکلی تنظیم کنید که در زمان مشخصی در مطب حضور داشته باشید و برنامه شما کاملاً با برنامه متخصص هماهنگ باشد.

انتخاب از بین گزینه های موجود برای درمان

یکی از معیارها برای انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی این است که روش‌های درمانی مختلفی برای مشکل شما پیشنهاد دهد. مثلاً ممکن است، برای یک مشکل خاص امکان استفاده از براکت لینگوال، براکت سنتی یا براکت اینویزالاین را پیشنهاد دهد. حتی ممکن است مشکل دندان‌های شما مربوط به اختلالات بایت باشد که نیاز به روش‌های تخصصی‌تری داشته باشد. در این حالت هر چه راهکارهای پیشنهادی توسط متخصص برای شما متنوع‌تر باشد، خیلی راحت می‌توانید گزینه مطلوب و متناسب با شرایط خود را انتخاب کنید و نسبت به وضعیت خود، گزینه‌های مختلف را انتخاب کنید.

مشکلات فکی-دندانی هر فرد از لحاظ نوع و شدت کاملا متفاوت است. ممکن است یک فرد از تراکم بیش از حد دندانهای خود شاکی باشد و فرد دیگر شکاف بین دندان‌های جلویی خود را به عنوان یک مشکل معرفی کند. حالا در طرف مقابل ممکن است برخی از افراد در سنین پایین مشکلاتی مانند ضربه به دندان‌ها را تجربه کرده باشند و برخی نیز ممکن است در سن بزرگسالی به فکر استفاده از درمان ارتودنسی باشند. طبیعی است که بهترین متخصص ارتودنسی باید بتواند برای هرکدام از این افراد یک راهکار پیشنهادی داشته باشد و به نوعی روش‌های درمانی او برای هر فرد اختصاصی باشند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  چگونه به کودکان در عادت به براکت ارتودنسی کمک کنیم؟

روش های مختلف پرداخت هزینه درمان ارتودنسی ( ارتودنسی اقساطی )

باید اعتراف کنیم که روش درمان ارتودنسی نسبت به سایر شیوه‌های دندانپزشکی، یک روش گران قیمت محسوب می‌شود. در واقع شما باید هزینه خرید براکت ارتودنسی و همچنین هزینه دستمزد متخصص را بپردازید که ممکن است با توجه به نوع و شدت مشکل شما، متغیر باشد. برای اینکه هزینه درمان تبدیل به یک مانع بزرگ در درمان شما نشود، متخصصین گزینه‌های مختلفی برای پرداخت هزینه درمان ارتودنسی در نظر می‌گیرند. بنابراین شما می‌توانید یکی از معیارهای انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی را به همین بحث مالی ارتباط دهید و انتظار داشته باشید که متخصص شرایط پرداختی آسانتری برای شما در نظر بگیرند تا هم درمان برای شما مقرون به صرفه باشد و هم توان پرداخت هزینه آن را داشته باشید. معمولا بهترین شیوه پرداخت هزینه ارتودنسی به صورت اقساطی است، معمولا متخصص پس از تعیین روش درمان، هزینه درمان را اعلام میکند و شما میتوانید با پرداخت درصد اندکی از کل هزینه ارتودنسی، درمان خود را شروع کنید. در روش ارتودنسی اقساطی، مابقی مبلغ در طول درمان و در چند نوبت از شما گرفته میشود تا هزینه درمان مانعی برای دستیابی به لبخندی زیبا نباشد.

 

بهترین متخصص ارتودنسی

بهترین متخصص ارتودنسی

 

بکارگیری دستیاران و کارکنان آموزش دیده در مطب ارتودنسی

در برخی موارد ممکن است شما برای درمان ارتودنسی خود به یک کلینیک بروید که چند متخصص به طور هم زمان در آنجا فعال هستند. در این حالت، شما برای انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی باید تخصص دندان پزشکان و کارکنان مشغول به کار در آنجا را بررسی کنید. معمولاً هم مطب‌های پزشکان هم کلینیک‌ها وبسایت مشخصی دارند که سابقه پزشکی آنها را معرفی می‌کنند. شما می‌توانید از وب سایت دندانپزشکان به این اطلاعات دسترسی پیدا کنید و به نوعی توانایی آنها را مورد قضاوت قرار دهید. ضمن اینکه صحبت با سایر بیماران در محیط کلینیک یا محیط مطب و بررسی میزان رضایت آن‌ها می‌تواند معیار خوبی در اختیار شما قرار دهد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  بهترین رژیم غذایی برای ارتودنسی

استفاده از تکنولوژی‌ها و روش های جدید و مدرن ارتودنسی

آخرین معیاری که شما برای انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی می‌توانید به آن استناد کنید، به کارگیری روش های جدید و مدرن در مطب ارتودنتیست است. این تکنولوژی می‌تواند شامل استفاده از روش‌های مدرن درمان ارتودنسی، استفاده از ابزارهای تخصصی دندانپزشکی یا حتی با استفاده از تجهیزات عکسبرداری و تصویربرداری پیشرفته باشد که بتواند روند درمان شما را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. هرچه کیفیت تجهیزات و مواد دندانپزشکی به کار گرفته شده در روند درمانی شما بالاتر باشد، مطمئن باشید که کیفیت کار در نهایت بالاتر خواهد بود و به نوعی شما می‌توانید از کار متخصص ارتودنسی رضایت کامل داشته باشید.

هدف ما به عنوان یک متخصص ارتودنسی این است که شما بتوانید روند درمان ارتودنسی خود را به بهترین شکل ممکن تمام کنید و در نهایت از نتیجه کار رضایت داشته باشید. معیارهای گفته شده در این مطلب برای انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی در هر منطقه و در هر شهری می‌تواند به شما کمک کند. بنابراین سعی کنید قبل از انتخاب ارتودنتیست، به شکل‌های مختلفی در مورد آنها تحقیق کنید و با مراجعه به شبکه های اجتماعی، نمونه کارهای قبلی آنها را ببینید تا از کیفیت درمان خود مطمئن شوید.

0/5 (0 نظر)
0/5 (0 نظر)
دکتر سولماز جلایر
دکتر سولماز جلایر
دکتر سولماز جلایر پس از طی دوره راهنمايي،دبیرستان و پیش دانشگاهی در مدارس استعدادهای درخشان (تيزهوشان) با کسب رتبه ممتاز در کنکور سراسری سال 1382 وارد مقطع دکترای دندانپزشکی شد و در سال 1388 با کسب مدرک دکترای عمومی دندانپزشکی از دانشگاه علوم پزشکی گیلان فارغ التحصیل گردید. در ادامه در سال 1391 با قبولی در آزمون دستیاری دندانپزشکی، دوره تخصصی را در گرایش " ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت " در دانشگاه علوم پزشكي قزوين آغاز نمود و پس از اتمام اين دوره 4 ساله، موفق به اخذ بورد تخصصي ارتودنتیکس گردید. ایشان از سال 1395 به عنوان استادیار و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل مشغول به فعاليت بوده و علاوه بر فعالیت های پژوهشی-آموزشی،در مطب شخصی خود در شهر اردبیل مشغول خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code